Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
16. februar 2003 - 21:36 Der er 14 kommentarer og
4 løsninger

My precious is gone !!

*hulk hulk*

Min Optiquest v95 19" skærm er død!!

Følgende skete:
Skulle hurtigt tjekke en kammerats PC´er. Skruede ikke stikket fast, satte det bare "løst" i (Monitor stikket). Flyttede PC´eren og stikket røg halvvejs ud!!!  (DOHHH).

Skærm billedet, vis man kan kalde det det, viser nu billedet ca 2 cm bredt horisontalt. + den giver en "summene" lyd fra sig!!

Spørgsmål:
Er der en derude der hved hvad det kan skyldes, og i fald det kan repareres, kan det betale sig.!??

;(
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
16. februar 2003 - 21:39 #1
btw.    der er ingen garanti på mere!
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2003 - 21:41 #2
Check lige om det ikke var grafikortet der røg?Hvis du har mulighed for at sætte et andet i.
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
16. februar 2003 - 21:42 #3
grafikkortet er ok..... har tjekket
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2003 - 21:47 #4
Du har vel prøvet at have skærmen slukket?
ellers er der nok ikke andet for at få den repareret. Det kan muligvis betale sig
Avatar billede scb Praktikant
16. februar 2003 - 21:48 #5
Du har været meget uheldig hvis monitoren er stået af.
Det kunne være et ben i stikket der er knækket eller bøjet.
-SCB
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
16. februar 2003 - 21:53 #6
>> dannyboyd
Den er blevet tændt/slukket!!

>>scb
De skulle være iorden!
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
16. februar 2003 - 22:05 #7
hvor lang tid holder sådan en monitor egentlig spændingen?  Hvornår det er "Sikkert " at åbne den?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2003 - 22:08 #8
Jeps fedt - tillykke med det så
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2003 - 22:09 #9
nå misforståelse - sorry troede det virkede
Avatar billede carstengp Nybegynder
16. februar 2003 - 22:09 #10
Der vil altid være risiko for højspænding på billedrøret. Så det er ikke noget du selv skal pille ved.

Btw, hvis der kun er den stribe du snakker om, så er det højst sandsynligt en transistor, som styrer strålen i billedrøret, som er brændt af.

Det er ikke sikkert, at det er ret dyrt at få repareret. Prøv at finde en forretning som vil give gratis overslag på reparation.

Mange vil slet ikke tage den ind, hvis du selv har pillet i den.

/Carsten
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
16. februar 2003 - 22:09 #11
>>dannyboyd  ?
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2003 - 22:12 #12
der stod ---De skulle være iorden!
og så troede jeg den var ok igen
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
16. februar 2003 - 22:15 #13
>>Carsten
Ja du har nok ret! Selvom kæresten nok ikke ville havde noget imod een ny frisure  (BZZZZZZZZ  ZZAAAPP) ;)
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
16. februar 2003 - 22:16 #14
>>dannyboyd
nej desværre
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
16. februar 2003 - 22:17 #15
>>Carsten
kom lige med et svar så jeg kan give point!
Avatar billede fido82 Nybegynder
16. februar 2003 - 22:35 #16
det er din horisiontale afbøjning der er røget sig en tur.
Det kan skyldes meget, lige fra fejl i billedrøret, til en fejl i linjeudgangen.
Hvis du er heldig, er blot højspændingstransistoren til den horisontable der er død. Denne koster ca 50 kr i indkøb, og så vil en typisk rep pris ligge på 300 - 500 kr
Avatar billede carstengp Nybegynder
16. februar 2003 - 22:40 #17
okay
Avatar billede kamikaze2 Nybegynder
17. februar 2003 - 14:58 #18
Æv  de vil have 800 kr + dele i min lokale edb-bix. Ender nok med at købe en ny...hvis jeg ikke kan finde det billegere!