Avatar billede krasser Nybegynder
16. februar 2003 - 15:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Printeropsætning lukker programmerne ned

En stationær PC (win98) og en bærbar(XP) er sat i net med hinanden. De deler en printer, der er installeret på Win98 og er ved begge computere sat til standard.

I øjeblikket skal XP køre alene og printeren er installeret på XP, men ikke som standard. Printeren, der nu er på den lokale PC vil blive valgt i dialogboksen

Problem:
Når et program (word, excel, wordpad etc.) startes op kommer der en fejlmelding og jeg bliver bedt om at rapportere via Internettet. Derefter lukker programmet. Jeg når ikke at skrive ud.

Når programmet startes fra fil på CD eller fil på HD er problemet det samme.
Men, når programmet starter op fra en fil på a-drevet kører det udemærket og printeren kan skrive ud uden problemer.

Hvorfor gør den det? Og hvad skal jeg gøre?

Foreløbig løsning:
Hvis jeg aktiverer den lokale printer til at være standard, så fungerer alt uden problemer. Det virker mystisk på mig.

Er her nogen der kan give en forklaring? Eller er WinXP bare sådan?
Avatar billede morten123456 Nybegynder
16. februar 2003 - 15:05 #1
det enest jeg sådan kan se du kan gøre er:
Gå ind i netværk og sæt din printer til netværksprinter.
hvis det ikke virker så skal du nok formatere din pc..!
og så gør din printer til netværksprinter og installer driveren!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. februar 2003 - 15:54 #2
Det er da en god idé at gøre din printer til standardprinter på alle pc ér kan ikke lige forstå hvorfor du ikke ønsker den skal være det, normalt har man jo alligevel kun 1 printer. Du kan så i egenskaber dele din printer så alle kan benytte den. Printerdriver skal være installeret korrekt på samtlige maskiner som skal benytte den. Under installationen på andre maskiner fortæller du at du ønsker at bruge netværksprinteren som standard
Avatar billede krasser Nybegynder
16. februar 2003 - 18:33 #3
Printeren er installeret som netværksprinter og den er standard på begge pc´erne. Problemet er når jeg tager notebook´en med i byen sammen med printeren. Nu skal printeren ikke installeres som en netværksprinter, men som printer på den lokale maskine. Det er i denne sammenhæng at ovenstående problem opstår. Jeg kan åbenbart ikke have en netværksprinter til at figurere som standardprinter, når jeg tager notebook med i byen sammen med printeren. Jeg havde håbet jeg kunne undlade at ændre standard og så bare finde printeren manuelt ved at vælge i udskriftstyringen