Avatar billede psitron Nybegynder
16. februar 2003 - 13:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Scanner med problemer

Jeg har en gammel Primax 4800 Direct scanner som producerer nogle ret underlige resultater.

Jeg har installeret nogle drivere fra internettet men jeg ved ikke om det er de korrekte fordi ved opløsninger på over "100" bliver billederne vildt underlige og jeg kan på ingen måde få farverne til at stå ordentligt.

Jeg sidder foran en computer der kører Windows 2000 Pro. Scanneren fejler ikke noget da den er testet på en maskine med Windows 98 SE uden problemer.

Kunne det skyldes at det er nogle forkerte drivere jeg har fået fat i, eller skal scanneren tweakes et sted i Windows' opsætning?

(Jeg kan lave nogle billed eksempler hvis det er relevant.)

På forhånd tak.
Avatar billede ullum Praktikant
16. februar 2003 - 14:04 #1
prøv at søg efter andre drivere
Avatar billede cgleerup Nybegynder
16. februar 2003 - 14:30 #2
det lyder mystisk, men ja, andre drivere måske. En anden ting kan være hvis du ikke benytter det samme scannerinterface, altså selve den software som håndtere scanningen
Avatar billede psitron Nybegynder
16. februar 2003 - 17:01 #3
cgleerup:
Det "samme" scannerinterface? Det samme som hvad?

Jeg har et "Flatbed Scanner Utility" som popper up når jeg vil importere billeder til Paint Shop Pro... ved ikke om det var noget med det du mente.
De billeder der kommer frem ved hver prescan ser meget fornuftige ud, men de fulde scanninger er ubrugelige.
Avatar billede ullum Praktikant
16. februar 2003 - 17:36 #4
De billeder der kommer frem ved hver prescan ser meget fornuftige ud, men de fulde scanninger er ubrugelige = det er dit scanner interface
Avatar billede psitron Nybegynder
16. februar 2003 - 18:07 #5
ullum:
Fedest! Hvad kan jeg gøre for at afhjælpe det?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
16. februar 2003 - 19:42 #6
Avatar billede ullum Praktikant
17. februar 2003 - 08:02 #7
det er summen er: bruger du et andet scanner interface på w98 mask kontra 2k?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
17. februar 2003 - 17:36 #8
har jeg ikke spurgt om det ???
- og viker det med driveren
Avatar billede ullum Praktikant
17. februar 2003 - 17:39 #9
har jeg ikke spurgt om det ???
jo for hulen det var for at gøre det tydeligt for manden, han vidste ikke hvad det var
Avatar billede cgleerup Nybegynder
17. februar 2003 - 17:41 #10
Super - det er godt med flere måde at forklare tingene på - det fremmer ofte forståelsen ;-)
Avatar billede psitron Nybegynder
20. februar 2003 - 19:18 #11
Scanner interfacet ser forskelligt ud fra 98 til 2k. Jeg har ikke tid til at kigge på det driver link idag, men på lørdag skulle der være plads i min travle tidssplan.

Scanneren er en 'Primax 4800 Direct' hvis det skulle interessere nogen.
Avatar billede ullum Praktikant
22. februar 2003 - 07:37 #12
så er det givetvis svaret
Avatar billede psitron Nybegynder
22. februar 2003 - 14:25 #13
drdriver kræver at man betaler for at få adgang :(
Avatar billede psitron Nybegynder
19. august 2008 - 14:06 #14
Lukker forældet spørgsmål.