Avatar billede ipol Nybegynder
16. februar 2003 - 12:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad er det der sker med min memmery (cache,buffer,swap) ?

Redhat 8
Jeg sad her i dag og kikkede lidt på internettet, da min harddisk begyndte at læse og skrive. jeg startede kde kontrolmodul for at følge lidt med, jeg opdagede at alt min hukommelse blev brugt, det vil sige at det sidste der var tilbage af cachen blev langsomt ædt op, i samme takt blev min svapfil langsomt ædt op, til sidst gik min browser ned. 100 % af min swap var brugt op, og der var kun 6% ledig ram tilbage der blev tygget i, resten var brugt op, også min cache mem. Med det resultat at min cpu frøs. Hvad var det der skete ?
Avatar billede danskweb Nybegynder
16. februar 2003 - 12:23 #1
Hmm det lyder mystisk! Har du eventuelt "sagt" til din PC at den skal udføre nogle forskellige opgaver på bestemte tidspunkter?
Avatar billede ipol Nybegynder
16. februar 2003 - 20:01 #2
Nej det har jeg ikke, Jeg kikker lige min logfiler igennem, det kan være at de røber noget.
Avatar billede danskweb Nybegynder
16. februar 2003 - 20:50 #3
Det betyder i princippet ikke at betyde noget vildt! :) De pc'ere lever jo lidt deres eget liv en gang imellem! ;-)

Men det bere lidt dumt hvis de bliver ved :-)

Vil gerne høre om logfiler siger noget?
Avatar billede ipol Nybegynder
19. februar 2003 - 20:04 #4
>danskweb< Det er lidt flovt at må indrømme at du havde ret i dit første svar. Selfølgelig havde jeg en del opgaver igang. Hvis min pc har været slukket er det jo klart at crontab har en del at afvikle. Så blev jeg så meget klogere.
Tak for hjælpen.