Avatar billede mboesen Novice
16. februar 2003 - 09:17 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Indsætte nye rækker - bevar udregninger?

Hej
Hvordan, hvis det er muligt, indsætter man en ny eller flere rækker i et regneark og samtidig kopier/bevar samme udregninger/formularer, som i den ovenstående række.
På forhånd tak for hjælpen!!
Avatar billede sjap Praktikant
16. februar 2003 - 10:32 #1
Hvad er problemet? Beregnignerne påvirkes generelt ikke af at du indsætter en ny række. Når du har indsat rækken, kan du bare kopiere beregningen ned i den nye række.

Du er nok nødt til at være lidt mere specifik.
Avatar billede kol Nybegynder
16. februar 2003 - 11:16 #2
Klik på rækkens nummer til venstre for at markere rækken. Bevæg cursoren ind i rækken og højreklik. Vælg kopiér.
Markér så rækken, hvorover du vil sætte den nye række ind. Bevæg cursoren ind i markeringen og vælg "Sæt ind" (3. fra oven).
Voilá!

Hilsen KOL
Avatar billede mboesen Novice
17. februar 2003 - 12:55 #3
Superjap - problemer er, hvis du forestiller dig at man har en faktura med nogle beregninger i hver linie f.eks. antal gange pris = pris etc. Hvis der så ikke er linier nok i fakturaren og jeg skal indsætte en linie, så skal jeg selv kopiere beregningerne ned i linien. Det er det jeg vil undgå, hvis der var en smart copy/paste metoder, hvor jeg ikke selv skal huske at kopiere diverse beregninger/formler ned i den nye linie
Avatar billede excel Nybegynder
17. februar 2003 - 12:56 #4
Det eneste sted det giver problemer er hvis du har noget VB i dit ark
Avatar billede sjap Praktikant
17. februar 2003 - 13:30 #5
mboesen

Jeg må nok bedrøve dig med, at det kan du ikke. Ikke umiddelbart i hvert tilfælde.

Hvis der findes en AfterInsertRow event eller lignende, så er det nok muligt at lave noget kode, men jeg ved ikke om en sådan event findes.
Avatar billede mboesen Novice
17. februar 2003 - 14:51 #6
Ok - tak for svaret til jer begge
Avatar billede mboesen Novice
17. februar 2003 - 14:52 #7
Superjap - læg et svar, så må du og kol deles om pointene
Avatar billede janvogt Praktikant
17. februar 2003 - 15:13 #8
Man kunne godt lave en makro, som indsætter en række og samtidig kopierer formlerne fra linien ovenfor ned.
Avatar billede sjap Praktikant
17. februar 2003 - 15:21 #9
Det var nu så lidt.  :-)
Avatar billede sjap Praktikant
17. februar 2003 - 15:24 #10
janvogt

Jeg tror at meningen var at det nærmest skulle ske af sig selv. Dvs. når man indsætter en ny række, så kopierer makroen formlerne. Det er jo ikke så svært. Spørgsmålet er om det kan ske automatisk (altså som følge af en indsætrækkehændelse).
Avatar billede janvogt Praktikant
17. februar 2003 - 15:59 #11
I praksis er "Indsæt linie" jo også en makro, så en makro man selv laver behøver jo ikke være mindre tilgængelig end Excels standard makroer.
Man kunne jo lægge den hvor som helst i menuen og evt. med en tastaturgenvej.

Men hvis man snakker standard Excel, ja så har I ret i, at det bliver vanskeligt i Excel .....