15. februar 2003 - 20:52Der er
6 kommentarer og 1 løsning
hente data fra exceldatabase automatisk i Excelfaktura
jEG HAR oprettet en database med kundeoplysninger i Excel, den indeholder navn, adr, postnr. by og tlf. Jeg vil nu gerne kæde denne sammen med en faktura, så den automatisk hente Per pedersen når jeg skriver PER (eller hans telefonnummer) i fakturaen (eller kommer med valgmuligheder hvis der findes flere PER)samt resten af oplysningerne. Hvordan gør mann dette?
Det mest simple vil være at lave en kundeliste i et særskilt ark i din faktura-fil. Fra selve fakturahovedet kan du så lave et LOPSLAG, hvor du vi via et kundenummer (evt. telefonnummer) eller kaldenavn automatisk henter de oplysninger fra kundedatabasen du skal bruge.
Så vidt jeg lige ved, så er den eneste måde at gøre det automatisk på via noget VBA-kode. Så jeg er faktisk mest tilbøjelig til at give janvogt ret medmindre du har nogen vægtige grunde til at bevare oplysningerne i Access.
Det forstår jeg ikke. LOPSLAG fungerer da fint med tekst som opslagsværdi. Begrænsningen ligger mere i, at opslagsværdien SKAL finde i den første kolonne i opslagsområdet.
Jeg giver også Jan ret, og jeg har sendt mine filer til ham, så han får også pointene når vi når dertil. Jan vil du sende filerne til info@nikolajdesign.dk istedet for den adresse jeg har givet dig - på forhånd tak.
superjap, Jeg kan ikke få lopslag til at søge på tekst og få den til at omskrive til foreksempel ent tal. Har forsøgt med farvekode til modstande, hvor jeg måtte finde en anden løsning, så jeg er lutter øre!
Så er resultatet Jensen. Så det er som det skal være.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.