Avatar billede b114080 Nybegynder
03. november 2000 - 14:52 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvad er XML ?

Jeg har fundet ud af hvad forkortelsen står for, men hvad er det på dansk ? Pædagogisk forklaring udbedes !!
Avatar billede blazer Nybegynder
03. november 2000 - 14:53 #1
*Lytter med*
Avatar billede skovtrold Nybegynder
03. november 2000 - 15:04 #2
Det nemmeste er vist at kigge på
http://www.xml.dk/viewHvader.xml

At XML ligger under Programmering på Eksperten er iøvrigt forkert - det egentlige programmeringssprog til at formattere XML-data hedder XSL(T)...
XML fungerer i bund og grund som en database over data med samme gennemgående struktur. Et godt eksempel på brugen er www.royaltyfree.dk som har bygget et kæmpe freeware font-arkiv op udelukkende baseret på XML.
Avatar billede stigc Nybegynder
03. november 2000 - 15:05 #3
Godt nok på engelsk, men meget forklarende:

http://www.whatis.com/WhatIs_Definition_Page/0,4152,213404,00.html
Avatar billede vandhunden Nybegynder
03. november 2000 - 15:54 #4
Ellers tjek det hele ud her:
www.w3schools.com/xml

Det er en smaddergod side, hvor du kan lære alle de moderne teknologier...
Avatar billede b114080 Nybegynder
04. november 2000 - 08:51 #5
skovtrold>> Lav lige et svar. Du skal også have point, for den side du forslår er kanon og så på dansk ;)
Avatar billede b114080 Nybegynder
04. november 2000 - 08:53 #6
Hov hov, skal alle point uddeles samtidig ? Nå, men hvordan skal jeg så kunne give \'skovtrold\' et par point også ?
Avatar billede stig3 Mester
04. november 2000 - 09:12 #7
eventuelt ved at øge pts\'ne: Du klikker på tallet 15 øverst.

Men du kan ikke give ham pts, når han kun har lavet en kommentar.
Avatar billede moegelbjerg Nybegynder
11. januar 2001 - 11:15 #8
Hvorfor får jeg denne fejlmelding når jeg forsøger at komme ind på den omtalte xml.dk ?
(jeg bruger IE5.5):

The XML page cannot be displayed
Cannot view XML input using style sheet. Please correct the error and then click the Refresh button, or try again later.

--------------------------------------------------------------------------------

System does not support the specified encoding. Line 1, Position 60

<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\" standalone=\"no\"?>