Avatar billede afl Nybegynder
03. november 2000 - 13:56 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvilket geforce 2 mx

Jeg står og skal vælge et nyt geforce 2 mx
jeg har kigget på:
asus v7100 som har 32mb sdram
creative som har 32 ddr ram
jeg ved godt at ddr ram er at foretrække.
jeg har læst at det er memoryen der begrænser overclocking på asus´s GF2MX.
creative´s koster ca 300 kr mindre end asus´s men er med ddr ram men uden TV out
er der nogle der er kloge på det område

MVH. André
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 14:00 #1
\"..Efter et par forsøg viste det sig at jeg kunne overclocke kortet til ikke mindre end 200/220 MHz og det er ret imponerende for et kort der normalt kører 175/166 MHz. Jeg er faktisk ret sikker på at jeg kunne have presset kortet yderligere op men PowerStrip som jeg brugte tillod ikke at jeg hævede core hastigheden mere end til de 200..\"

http://www.hardwareonline.dk/hol/hol/view.asp?page=Hardware&id=55&p=4
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 14:01 #2
Artiklen omhandler Asus V7100 GeForce2 MX
Avatar billede wipeout Nybegynder
03. november 2000 - 14:30 #3
Jeg ved kun en ting hvis du vil have det bedste GeForce 2 kort på market lige nu, så skal du købe Guillemot 3D Prophet II-GTS med 64mb.
Altså efter de test jeg har set, du kan læse om den på www.spilzonen.dk og søge på navnet GeForce2.
Avatar billede wipeout Nybegynder
03. november 2000 - 14:30 #4
Men det er jo kun min mening.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 14:32 #5
Et hvilketsomhelst GeForce2 GTS med 64 megs kan efterhånden sætte top-notch benchmarks, blandt andet ved hjælp af nyeste reference drivere.
Avatar billede wipeout Nybegynder
03. november 2000 - 14:34 #6
Jeg har lige set at der er udgivet en Ultra fra Guillemot og den skulle hvad jeg kunne se være den bedste på market lige nu, prisen for det kort jeg skrev om lige før er: 3595 kr. hvor imod det nye Ultra 4995 kr. og begge er med Tv-out.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 14:38 #7
Hvad nytter det at informere om kort til de priser, hvis du lige kigger på priserne for de to han nævner? =)
Avatar billede wipeout Nybegynder
03. november 2000 - 14:40 #8
Okey hvad er priserne for de kort?
Jeg vil nemlig ikke havde den udgave da jeg kun har hørt dårlige ting om GeForce 2 MX.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 14:43 #9
32MB Asus V-7100 GeForce2 MX - kr. 1435
32MBDDR Creative GeForce2 MX - kr. 1395

(kilde: edbpriser.dk)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 14:45 #10
Udover de normale \'startvanskeligheder\' der er forbundet med næsten alle nyere skærmkort med GPU idag, har jeg ikke hørt noget om alvorligere problemer eller utilfredsheder.
Avatar billede wipeout Nybegynder
03. november 2000 - 14:45 #11
Okey, vi bruger samme kilde kan jeg se.
Avatar billede wipeout Nybegynder
03. november 2000 - 14:48 #12
Jeg har kun snakket med de venner som har prøvet kortne.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
03. november 2000 - 14:48 #13
Jeg bruger mange flere kilder, edbpriser var hurtigst i dette tilfælde =)
Avatar billede wipeout Nybegynder
03. november 2000 - 14:49 #14
Okey, jeg bruger for det meste den når det gælder priser, men når jeg skal læse nyheder omkring software og hardware starter jeg hos spilzonen.