Avatar billede janbach Nybegynder
14. februar 2003 - 15:25 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

DVD Region

Hej Eksperten!

Jeg har et LiteON LTD -165H, og jeg ønskede at gøre den regionsfri. Jeg hentede en flash, men den er stadig ikke blevet kodefri. Jeg hentede et program kaldt DVD Ginie. Efter jeg har har skiftet region til PowerDVD, og starter PowerDVD op, siger den at den ikke stemmer overens med den region som drevet stå til fysisk.

Mit spørgsmål lyder egentlig også på hvordan jeg skal få drevet tilbage til dets oprindelige stand.

Mvh

Jan
Avatar billede abpdk Nybegynder
14. februar 2003 - 15:28 #1
Jeg ved ikke om det virker med andre Windows versioner, men hvis du kører XP kan du i hvert fald gå ind under din device manager, højreklikke på drevet, vælg properties og så er der et faneblad der hedder DVD region. Bemærk at du kun har et vist antal forsøg.
Avatar billede janbach Nybegynder
14. februar 2003 - 15:51 #2
Ja, men jeg søger en lidt mere permanent løsning:)
Avatar billede abpdk Nybegynder
14. februar 2003 - 15:55 #3
Hvad mener du med permanent. Når du vælger region der bliver det så vidt jeg ved skrevet direkte til drevet. Der står jo også ordret at det ikke vil hjælpe noget at reinstallere Windows eller flytte drevet over i en anden maskine. Hvis det ikke er permanent så ved jeg ikke hvad er!?
Avatar billede janbach Nybegynder
14. februar 2003 - 15:58 #4
Jeg skulle gerne kunne skifte mere end 5 gange
Avatar billede abpdk Nybegynder
14. februar 2003 - 16:00 #5
Det ville jo så være "mindre permanent", ik? ;)
Avatar billede widriksen Nybegynder
14. februar 2003 - 16:13 #6
Du kan hente en tilrettet Firmware her.

Vær dog opmærksom på at det bruger din garanti, og evt. skader/defekter på udstyret som følge af det her, står du alene med.

http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?category=1&manufactor=17

JWI
Avatar billede abpdk Nybegynder
14. februar 2003 - 16:15 #7
Nu ved jeg jo ikke hvad du har forsøgt dig med, men jeg fandt lige det her link:
http://digi.firmware-flash.com/165_166.htm
Avatar billede janbach Nybegynder
14. februar 2003 - 16:20 #8
Hvad betyder alt det her:?
CH0E, CH0H, CH0J, CH0N, CH0Q, CH0Z  CH11
Avatar billede abpdk Nybegynder
14. februar 2003 - 16:25 #9
Jeg tror det er versions-numre, men jeg er ikke sikker.
Avatar billede janbach Nybegynder
14. februar 2003 - 16:54 #10
Nu har jeg fået den til at nulstille, er der er ikke mulighed for at gøre således at, man kan gøre det igen og igen?
Avatar billede moldrup Nybegynder
14. februar 2003 - 17:12 #11
Prøv at kigge her, det er overhovedet ikke nødvendigt at flashe DVD-drevet længere:
http://www.dvdidle.com/download.htm

Med dette (og andre) software kan man "overbevise" windows om at drevet er regionsfrit!!
Avatar billede janbach Nybegynder
14. februar 2003 - 17:17 #12
Så har jeg fået det til at virke....Jeg havde fundet en løsning før du svarede moldrup, men jeg vil alligevel give dig en smule point. Også tak en lille tak til widriksen - jeg fandt selv frem til en løsning, men jeg tror nok at jeg fandt det via dit link. Dog giver jeg lige mig selv 50 point....håber at det er ok.
Avatar billede janbach Nybegynder
14. februar 2003 - 17:17 #13
sådan