Avatar billede jabp Nybegynder
03. november 2000 - 12:34 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

DHCP server

Jeg skal bruge en DHCP server.
Hvilken er den bedste er det den der er ned i NT.

Programmet skal kunne køre på en NT masine.

Og så vil jeg også gerne have at man kan se om computeren er tændt hvis man kan få et program der kan det !!!!!!
Avatar billede jabp Nybegynder
03. november 2000 - 12:35 #1
Altså de computer der er clineter af DHCP serveren
Avatar billede twm Nybegynder
03. november 2000 - 12:36 #2
Det skal bare være en NTserver.
Avatar billede twm Nybegynder
03. november 2000 - 12:37 #3
Du kan under andre computere se hvilke maskiner der er tændt
Avatar billede jabp Nybegynder
03. november 2000 - 12:41 #4
Kan mean få et DHCP server program som også kan vise hvilke computer der er tændt.
Avatar billede prodic Mester
03. november 2000 - 12:41 #5
jeg er udemærket tilfreds med den der følger med NT4-server. Har ikke haft nogle problemer med den(endnu). Og der findes masser af tilgængelig information om DHCP-servern på nettet. Så den skulle vel være udemærket, men måske kommer der flere bud på andre og bedre, så jeg følger lige med.
Avatar billede twm Nybegynder
03. november 2000 - 12:46 #6
Jeg kender ikke nogen DHCP program der fortæller hvilke maskiner der er tændt!
Avatar billede ibob Nybegynder
03. november 2000 - 12:47 #7
Du skal blot installere DHCP serveren i NT. Hvis du gerne vil kunne se om computeren er tændt skal du installere et program som kan samle SNMP pakkerne op fra serveren. Det kunne f.eks. være HP Toptools eller HP Openview. TopTools er gratis. Husk at installere SNMP protokollen på serveren.
Avatar billede jabp Nybegynder
03. november 2000 - 12:57 #8
ibob>> Hvor kan jeg downloade TopTools henne.
Avatar billede jabp Nybegynder
03. november 2000 - 12:58 #9
ibob>> Hvad hedder snmp protokollen.
Avatar billede twm Nybegynder
03. november 2000 - 12:59 #10
Avatar billede cstern Nybegynder
03. november 2000 - 16:11 #11
Jeg tror ikke TopTools er gratis - det følger bare med \"gratis\" som en del af HP\'s kontormaskiner og servere...
Avatar billede cstern Nybegynder
03. november 2000 - 16:13 #12
Avatar billede jbm Nybegynder
04. november 2000 - 17:43 #13
Har du overvejet at bruge den der indbygget i NT !!
Avatar billede cstern Nybegynder
04. november 2000 - 17:50 #14
jbm - det skal være NT server. Han har nok WS.
Avatar billede ibob Nybegynder
06. november 2000 - 08:20 #15
SNMP (Simple Network Management Protocol) Intsalleres under \"Network Properties\". Den hedder blot SNMP, og er en standard protokol som bliver bruges til at overvåge alt fra switche til håndholdte pc\'er. Det vil sige at den er platforms uafvængig, og kan afvikles under alt fra Cisco IOS til Unix.
Avatar billede jabp Nybegynder
06. november 2000 - 14:01 #16
Tak til alle