hej hvad gør man når man har ydet en times arbejde for et andet firma, hvorefter firmaet nægter at betale med henvisning til at "vi snakkede blot om at de skulle udføres". Jeg har en seviceseddel med beløb samt en medarbejders underskrift.
det drejer sig om b 2 b - jeg har et firma hvor jeg har kørt ud til en anden virksomhed for at konstantere fejlårsag på en kopimaskine. dette gør jeg og fortælle at den ikke kan betale sig at lave, men hvis de køber en anden er service-besøget gratis - i så fald betaler de kun den nye maskine. dette kalder de for "afpresning" og vil ikke betale.
Jeg vil ikke lade det ligge som riversen siger, det er sgu for nemt for dem.
Har du sendt dem rykkerere (såfremt betalingsfristen er overskreden)? Hvis, så husk at tilskrive et rykkergebyr (100 kr.) og renter. Hvis de stadig ikke betaler, bør du gå til inkasso, som inddriver dit tilgodehavende hos den pågældende virksomhed. Hvis du ikke har sendt dem en rykker, signalerer du passivitet og kunden vinder ret. Anyway, hvis du forgæves har sendt dem rykkere, sender du dem et inkassobrev hvori du kræver din service betalt, samt godtgørelse for dine omkostninger i forbindelse med din service. Ved udfærdigelsen af inkassobrevet, vil jeg råde dig til at tage kontakt til en advokat, som meget hurtigt (læs: billigt) kan udfærdige sådan et. Men husk, at hvis der går over - jeg mener at det er - 10 eller 12 dage efter rykkeren er sendt, og kunden ikke har betalt, hæfter kunden for dine advokatomkostninger.
jeg har til sendt 2 rykkere, siden 8. januar, den seneste d. 12. feb, med oplysning om at der vil komme inkasso på såfremt denne frist ikke overholdes, så passive har vi ikke været det har de imod, da de slet ikke har reageret før efter anden rykker,
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.