Avatar billede hullemanden Nybegynder
14. februar 2003 - 14:28 Der er 10 kommentarer

når firmaer ikke betaler

hej
hvad gør man når man har ydet en times arbejde for et andet firma, hvorefter
firmaet nægter at betale med henvisning til at "vi snakkede blot om at de
skulle udføres". Jeg har en seviceseddel med beløb samt en medarbejders
underskrift.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. februar 2003 - 14:37 #1
dropper firmaet og lader det ligge, hvis det virkelig er dem der er gal på den.
Avatar billede keysersoze Guru
14. februar 2003 - 14:37 #2
nu kender jeg ikke din alder - men har du et bevis på en aftale samt bevis på at arbejdet er udført kan du gå til din fagforening.
Avatar billede Chewie Novice
14. februar 2003 - 14:38 #3
dette er lige et spm til www.startfirma.dk
Avatar billede hullemanden Nybegynder
14. februar 2003 - 15:49 #4
det drejer sig om b 2 b - jeg har et firma hvor jeg har kørt ud til en anden virksomhed for at konstantere fejlårsag på en kopimaskine. dette gør jeg og fortælle at den ikke kan betale sig at lave, men hvis de køber en anden er service-besøget gratis - i så fald betaler de kun den nye maskine. dette kalder de for "afpresning" og vil ikke betale.

Jeg vil ikke lade det ligge som riversen siger, det er sgu for nemt for dem.
Avatar billede hullemanden Nybegynder
14. februar 2003 - 15:58 #5
hmmmmm.... min advokat siger vi har en god sag, så det firma skal sug i retten
Avatar billede Chewie Novice
14. februar 2003 - 15:59 #6
hvad siger de på startfirma ..... der sider en del advokater også ??
Avatar billede nstenberg Nybegynder
14. februar 2003 - 16:01 #7
Har du sendt dem rykkerere (såfremt betalingsfristen er overskreden)? Hvis, så husk at tilskrive et rykkergebyr (100 kr.) og renter. Hvis de stadig ikke betaler, bør du gå til inkasso, som inddriver dit tilgodehavende hos den pågældende virksomhed. Hvis du ikke har sendt dem en rykker, signalerer du passivitet og kunden vinder ret.
Anyway, hvis du forgæves har sendt dem rykkere, sender du dem et inkassobrev hvori du kræver din service betalt, samt godtgørelse for dine omkostninger i forbindelse med din service. Ved udfærdigelsen af inkassobrevet, vil jeg råde dig til at tage kontakt til en advokat, som meget hurtigt (læs: billigt) kan udfærdige sådan et. Men husk, at hvis der går over - jeg mener at det er - 10 eller 12 dage efter rykkeren er sendt, og kunden ikke har betalt, hæfter kunden for dine advokatomkostninger.

/ nikolaj
Avatar billede hullemanden Nybegynder
14. februar 2003 - 16:08 #8
jeg har til sendt 2 rykkere, siden 8. januar, den seneste d. 12. feb, med oplysning om at der vil komme inkasso på såfremt denne frist ikke overholdes, så passive har vi ikke været det har de imod, da de slet ikke har reageret før efter anden rykker,
Avatar billede nstenberg Nybegynder
14. februar 2003 - 16:10 #9
I din situation, ville jeg vælge at rådføre mig med en advokat.
Avatar billede hullemanden Nybegynder
14. februar 2003 - 16:55 #10
det gør jeg.