Avatar billede tonib Nybegynder
03. november 2000 - 11:41 Der er 5 løsninger

Lilla skærm slør

Jeg har en Boston Business Line 518d fra Nov 1996. Med en S3 TrioV64+ skærm kort. Skærmen er 14\" BBL SVGA 1024. Det har fungerede udmærket. Problemet er for nogen månder siden, begyndt en lilla sløre til at dække  over skærmen. Alt farve osv er some de skal være, men dækkede af en lilla sløre. Dette kommer og goer, efter ikke nogen mønster eller årsag jeg kan find ud af. Her på de sidste har skærmen været dækkede for de meste i flere dag, klar for de mest i flere dag og de sidste et par day dækkede for de mest. Jeg har provede og hent nogen nyer drivers til skærm kort S3. Laver om på indstillinger til skærmen osv. Er det skærmen som er bare færdi. Favren driver mig til vanvid og gør det umulig med nogen af de ting jeg bruger det til. Hjælp Tony
Avatar billede powell Nybegynder
03. november 2000 - 11:55 #1
Når dette sker kan der være flere grunde:

1. At et ben i stikket til computeren er bøjet.
2. At en leder i ledningen fra computer til skærmen er knækket.
3. At spændingerne inde i monitoren ikke stemmer helt overens, med hvad de skal være.

Jeg vil mene at 2. er det som nok passer bedst i dit tildfælde.

Har ledningen været klemt eller på anden hvis blevt stødt. Kan den det nemt være årsagen til problemmet.
Avatar billede fido82 Nybegynder
03. november 2000 - 12:00 #2
det lyder som om at sync signalet i din skærm, ikke kommer helt rigtigt til den....
Avatar billede maniacdog Nybegynder
03. november 2000 - 14:24 #3
Kunne vel også være en magnet der har været for tæt på?
Avatar billede swamp Nybegynder
04. november 2000 - 01:42 #4
det har jeg set mange gange før, som regel fordi magneter, strømforsyning, mobiltelefoner, evt. ledninger eller andet i den dur har ligget for tæt på skærmen.

Prøv for så vidt muligt at isolere skærmen for alt dit udstyr og se så om ikke det ændrer noget.

p.s. jeg kan selv få min skærm til det hvis jeg smider mobiltelefonen for tæt på :)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. november 2000 - 13:40 #5
Hader at måtte komme med dårlige nyheder, men jeg har selv lige skiftet monitor for et par måneder siden, da min 15\" Boston (årgang 1/96) begyndte at lægge lilla/rød shade/shadow på.
En undersøgelse (rart at have bekendte der kender til den slags) betød at det er skærmenskvalitet der ikke er bedre end 3-5 års holdbarhed, så den skulle til rep. :o(
(dårlig investrering til sådan at lille skærm)