Avatar billede krisse Nybegynder
14. februar 2003 - 12:52 Der er 2 kommentarer

Optagelse fra MiniDisc til PC og dermed Mp3

Hej,

Jeg har fået en portable minidisc recorder stukket i hånden. Og nu vil jeg gerne smide mine optagne lydfiler ind på min pc i form af mp3-filer.

Hvordan skal jeg gebærde mig? Hvilke programmer, ledninger osv skal jeg ha' fat i?

Håber eksperterne kan hjælpe.

Kristian
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. februar 2003 - 14:02 #1
Hvilket mærke/model er det?
Du skal selvfølgelig have et lydkort med line-in
Det er højst sandsynligt et stereo-minijack stik
Der sætter du MD'en til, og så skal du bare have et lyd-program som du kan optage med, helst et som kan gemme i mp3. Hvis det kun kan gemme i wav, må du også skaffe et program som kan convertere fra wav til mp3.
Disse kabler skal du bruge:

2 stk. stereo-minijack(han) til stereo-phono(hun) -converter
1 stk. stereo-phono kabel (han til han)

ELLER

1 stk. stereo-minijack(han) til stereo-phono(hun) -converter
1 stk. stereo-minijack(han) til stereo-phono(han) -kabel

De fås over alt f.eks. i Fredgaard eller Fona.
Minijack til phono converterne skal i hver sin ende af phono kablet.
Og så skal den ene ende i line-in på lydkortet, og den anden ende skal i
MD'ens line-out, har den ikke en line-out må du bruge høretelefon udgangen.
Avatar billede doggy82 Praktikant
14. februar 2003 - 14:03 #2
De programmer du skal bruge findes der masser af, både freeware og shareware.