Avatar billede overgaard Nybegynder
10. august 1999 - 16:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ikoner

I Microsoft Magasinet nr. 1 - marts 1999
side 48 er der anvist mulighed for en ekstra samling ikoner i filen: MORICONS.DLL, men hver gang jeg forsøger, får jeg beskeden: ordelingensfilen D:\HYPH.DLL til danske kan ikke åbnes; - og så kan jeg forresten ikke lukke denne besked eller Windows ned igen uden at 'reset'.
I øvrigt kan jeg ikke finde ud af at etablere orddeling som standard i mine dokumenter, hvorimod skrifttype, størrelse, marginer o.l. virker godt nok?
Håber I kan hjælpe mig. På forhånd tak.

Venlig hilsen

Bent Overgaard
Avatar billede villadsen Nybegynder
11. august 1999 - 09:55 #1
Hvis du gerne vil se hvilke ikoner der gemmer sig i dll'en skal du vælge mappeindstillinger i "vis" menuen i stifinder. Klik derefter på den filtype du vil give et nyt ikon og vælg rediger. Tryk på knappen "skift ikon" og indtast så hvor ikonfilen (moricons.dll) ligger. Så kan du nu se hvad der er i den.

Det andet spørgsmål har det noget med word at gøre eller hvordan?
Avatar billede overgaard Nybegynder
11. august 1999 - 15:21 #2
Tak for svar; det kan godt ske, jeg er "dum", men kan stadig ike finde ud af det, men skidt også med det.

Det andet spørgsmål er faktisk også vigtigere, for jeg ønsker som hovedregel altid at lave allle mine dokumenter i Word 6.0 med samme skrifttype og -størrelse, med justerede (lige) margener - og med automatisk orddeling. Dete er det sidste, jeg ikke kan finde ud af "programmere", så det altid virker automatisk; jeg kan sagtens finde ud af at gøre det hver enkelt gang, men det skulle jo ikke være nødvendigt, vel?

Stor hilsen

Bent Overgaard
Avatar billede villadsen Nybegynder
12. august 1999 - 14:51 #3
Opret et dokument med lige præcis de indstillinger du vil have (automatisk orddeling og margener) og gem dokumentet via "Gem som..." som en skabelon (*.dot). Du kan med fordel gemme det som normal1.dot og derefter lukke Word ned, og så slette den gamle normal.dot fil og omdøbe normal1.dot til normal.dot

Så er der som standard automatisk orddeling i alle dokumenter der bliver oprettet udfra denne skabelon (som er default-skabelonen). Lidt omstændeligt, men der er ikke mulighed for at gøre det anderledes så vidt jeg kan se.