Avatar billede dan9 Nybegynder
13. februar 2003 - 18:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Manglende data efter reinstallation

Jeg har haft problemer længe med lange svartider i win98 så derfor reinstallerede jeg win98.
Det bevirkede at jeg også skulle reinstallere de medfølgende drivere fra bundkortfirmaet (ABIT).
Efter jeg har gjort det, har jeg mistet en hel partition på den ene af mine HD.
JEg har 2 HD som består af
HD1 (8GB) 2 partitioner af hver 4 GB
HD2 (80gb) 4 partitioner 5gb+20gb+20gb+35gb (H-drev)
I stifinder kan man godt se H-drevet (som er det drev der er problemer med), men hvis man klikker på det får man besked om at enheden som er sluttet til systemet ikke fungerer.
I Partition Magic står partitionen som Unallocated.
Desuden finder PM også flg. fejl:
Warning: Logical drive chain points to sector without partition table.

Er der nogen der ved om de data der lå/ligger på partitionen er tabt, og evt om jeg kan hente dem frem igen?

Da det er vigtige data for mig giver jeg max point her.
Avatar billede lrd Nybegynder
13. februar 2003 - 19:04 #1
reinstallere igen. Hent nye drivere og det nye directX 9.0
Avatar billede lrd Nybegynder
13. februar 2003 - 19:06 #2
du skal formatere dit c-drev før du installerer !!
Du skal være sikker på at den startdiskette du har finder dit CD-rom drev - Undersøg om format.exe og sys.com (eller exe) findes på din startdiskette - ellers kopier dem derover.

Boot på disketten
Formater c: drevet ved at skrive format c: /s (når du står på A:
Når den er færdig med at formatere skriver du
d: (eller det drevbogstav det får)
så skulle den gerne gå på dit cd-romdrev
nu kan du så skrive install.
Avatar billede dan9 Nybegynder
13. februar 2003 - 19:45 #3
jeg har haft formateret c-drevet og installeret win98 men problemet er opstået efter jeg har installeret driverne til bundkortet.
Avatar billede dan9 Nybegynder
13. februar 2003 - 19:47 #4
partitionen jeg har problemer med virkede inden jeg installerede driverne til bundkortet
Avatar billede lrd Nybegynder
13. februar 2003 - 19:58 #5
sikker på du hentede den rette driver
Avatar billede ebe Praktikant
13. februar 2003 - 19:58 #6
prøv at køre fdisk fra startdisketten, for at se om den kan finde partitionen. hvis den heller ikke kan, bliver du nok nødt til at køre et data recovery program som pc-inspector file recovery
http://www.pcwelt.de/downloads/system/system-utilities/24008/
det er gratis nu.
Avatar billede dan9 Nybegynder
13. februar 2003 - 20:30 #7
hvis jeg kører fdisk, så kan den godt se partitionen, men man kan jo ikke gendanne derfra.
Det program ebe henviser til kan også se partitionen, men kan ikke vise indhold af den.
Avatar billede dan9 Nybegynder
13. februar 2003 - 20:50 #8
jeg vælger at acceptere tabet af de data der var og formaterer den enkelte partition igen.
Avatar billede ebe Praktikant
13. februar 2003 - 20:51 #9
så skal jeg da ikke have 200 point!  :)
Avatar billede dan9 Nybegynder
14. februar 2003 - 00:35 #10
jo, det synes jeg, fordi det var nogle ok bud du kom med
Avatar billede ebe Praktikant
14. februar 2003 - 00:43 #11
men så takker jeg mange gange :) :)