Avatar billede zahi Nybegynder
13. februar 2003 - 13:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cache Parameteren i Navision 3.65

Hej!
Jeg har kopieret DataBase fra vores server til min maskine (lokalt). Det er fordi at jeg vil prøve nogle ting og ville ikke ødellage vores DB.
Jeg har installeret Navisio lokalt på min PC, indsat den DataBase i min Navision bibliotek, men hvis jeg vælger den database får jeg flg. fejl:
"Cache Parameteren skal mindst være 1/10000 af database størrelse"
Hvordan ændrer jeg Cache Parameteren størrelse ?
Avatar billede amtoft Novice
13. februar 2003 - 13:47 #1
På det icon der starter Navision skriver du efter .exe cache=XXXXX
Avatar billede amtoft Novice
13. februar 2003 - 13:51 #2
XXXXX = et tal der skal være mindt 1/10000-del af din db størrelse
Avatar billede zahi Nybegynder
13. februar 2003 - 14:07 #3
Har prøvet men får flg. fejl:
Operativsystemet har ikke nok ledig hukommelse til at starte Navision databse manageren..."
Avatar billede amtoft Novice
13. februar 2003 - 14:13 #4
Så er den "gamle" dos version du bruger, eller ?
I så fald er det din "dos-promt" du skal have frigivet mere hukommelse i.
Avatar billede zahi Nybegynder
14. februar 2003 - 08:11 #5
Hvordan går man det ?
Jeg kører WINDOWS 98.
Avatar billede amtoft Novice
14. februar 2003 - 08:21 #6
Hmm, der står jeg af.
Det ved jeg desværre ikke nok om, til at jeg kan give dig vejledning.
Prøv evt. i en Windows/dos kategori
Avatar billede guldkysten Nybegynder
13. marts 2003 - 16:46 #7
lav shortcut til navi.exe local ,cache=XXX eller navin.exe local, cache=XXX - navi er 16 bit og navin 32 bit.