Avatar billede tow Nybegynder
13. februar 2003 - 12:09 Der er 7 kommentarer

Import til mysql?

Det er muligt at exportere fra en mysql database til eksempelvis et excel ark.

Men er det muligt at importere til en mysql database?
(og hvis ja: i hvilket format?)

?
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
13. februar 2003 - 12:58 #1
Hvad med at bruge ODBC?
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
13. februar 2003 - 12:59 #2
Du kan også hive kommaseparerede filer frem og tilbage, men det er noget mere omstændeligt.
Avatar billede tow Nybegynder
13. februar 2003 - 13:37 #3
ODBC?
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
13. februar 2003 - 13:44 #4
ODBC giver dig mulighed for direkte at trække data ud eller opdatere data i databasen uden at du skal bruge tid på at lave udtræk frem og tilbage.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
13. februar 2003 - 13:47 #5
Opret en ODBC-kilde på din computer ved at intallere MySQLs ODBC-driver på den maskine der kører Excel og opret dernæst kilden i ODBC-kontrolpanelet.

Start Excel og vælg Data > Get external data > New database query for at hente data fra databasen.

Alt dette behøver du kun at gøre én gang. Dernæst henter den (næsten) automatisk data for dig direkte fra basen.
Avatar billede tow Nybegynder
13. februar 2003 - 15:06 #6
ok......lyder iorden. ved vældigt lidt om mysql, men det du forklare der lyder for mig som om man kun til til excel.....??

Det var mere om man kunne exportere fra excel og til mysql databasen på nettet....?
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
13. februar 2003 - 19:22 #7
Du skal have direkte adgang til den rigtige port på databaseserveren for at kunne bruge ODBC.