Avatar billede alkor Nybegynder
13. februar 2003 - 12:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Indtast parameterværdi ?!?

Hej,

Jeg har brugt timer på at designe en fin formular til indtastning af rådata i en tabel i Access. Denne formular har virket fint indtil jeg slettetede 5 felter i tabellen med rådata. Links til disse 5 felter fandtes også på den fine formular men er nu slettet; både links til felterne samt deres etiketter...

Ikke desto mindre bliver jeg om at indtaste parameterværdi for disse ikke længere eksisterende felter hver eneste gang, jeg åbner formularen! Jeg kan ikke finde yderligere links til tabellen med rådata, men de må jo være der et eller andet sted. Det kan da ikke passe, at man skal oprette en ny en ny formular til indtastning, hver gang man sletter felter i den tabel, som formularen refererer til!?

Er der nogen, der kan sige hvad jeg gør galt? Enhver hjælp vil være velkommen...

Med venlig hilsen
Avatar billede mugs Novice
13. februar 2003 - 12:02 #1
Hvis din formular får data fra en forespørgsel, så kontroller at felterne ikke eksisterer der.
Avatar billede dsjk Novice
13. februar 2003 - 12:03 #2
kig hvilke data der hentes i formularen.
Det er felterne sikkert stadigvæk.

Har du brugt en forespørgsel, skal de også slettes derfra.

dsjk
Avatar billede jkrons Professor
13. februar 2003 - 12:03 #3
Du skulle vel ikke have lavet din formular på grundlag af en forespørgsel?  Ellers se på formularens egenskaber, specielt datakilde og se, om der fortsat refereres til de pågældende felter.
13. februar 2003 - 12:06 #4
Prøv også at åbne formularen (og blot klikke ok til parameterværdierne).
Derefter går du i menuen Poster->Fjern filter/sortering.
Luk formularen og åbn den igen og se om det er blevet bedre.
13. februar 2003 - 12:06 #5
Det kan også være en komboboks, som benytter de pågældende felter i tabellen.
Avatar billede alkor Nybegynder
13. februar 2003 - 12:21 #6
Hej mugs, dsjk og jkrons,

Jeg har været min formular igennem og den trækker ikke på forespørgsler, men på to tabeller med rådata. En tabel med nogle generelle oplysninger samt en med deciderede rådata. De fem skyldige felter befandt sig i tabellen med de deciderede rådata og de ER slettet der og ligeledes i formularen. Jeg fatter ikke hvad der sker - men der må vel være nogle referencer et eller andet sted, jeg kan bare ikke finde dem...

Til thomasjepsen,

Har prøvet dit forslag, men det fungerede desværre ikke :-(

Mvh
alkor
13. februar 2003 - 12:23 #7
er der en subform? Hvordan kan den trække på 2 tabeller, hvis det ikke er en forespørgsel?
13. februar 2003 - 12:26 #8
Prøv at åbne formularen i design og kig på egenskaben "Postkilde". Er det ikke en SQL-sætning?

I så fald skal du klikke på den lille knap med 3 prikker på til højre for postkilden. Herefter åbnes en forespørgsel, hvor dine 5 syndere kan forekomme.
Avatar billede alkor Nybegynder
13. februar 2003 - 13:32 #9
Hej thomasjepsen,

Du havde ret, formularen var baseret på en forespørgsel. Der var jeg ikke helt vågen! Jeg havde i øvrigt osgå slettet felterne i den pågældende forespørgsel (af andre årsager), men det var tydeligvis ikke nok. Jeg skulle også ind og opdatere postkilde, som du skrev i dit seneste svar...

Jeg takker mange gange!
Avatar billede alkor Nybegynder
13. februar 2003 - 13:36 #10
Jeg takker i øvrigt alle, der har svaret. Det er rart, at folk gider hjælpe...
13. februar 2003 - 13:37 #11
np :o)