Avatar billede cht Nybegynder
13. februar 2003 - 11:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Send mail

Jeg har følgende kode, som virker fint på en hjemmeside, men ikke på en anden. Jeg vil tro at det er opsætningen på serveren, som mangler, kan man ikke få den til at skrive en fejlmeddelelse?

<?
$admmail="testmail@cht.dk";
mail($admmail,"Testmail","Hej\n\nDette er en test\n\nFra $admmail.","FROM: $admmail");
?>
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. februar 2003 - 11:33 #1
prøv at sætte mailadressen direkte ind, og se om det så virker
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. februar 2003 - 11:36 #2
måske har du ikke (hvis det er din egen server) defineret en SMTP server i php.ini
Avatar billede cht Nybegynder
13. februar 2003 - 11:36 #3
Det hjalp ikke, det kan måske også være andre ting der er årsag til problemet, dns eller andet...
Avatar billede ztyxx Nybegynder
13. februar 2003 - 11:40 #4
har du kigget efter en SMTP i din php.ini
Avatar billede cht Nybegynder
13. februar 2003 - 11:48 #5
Ja, så det er sikkert ikke der problemet er. Jeg har valgt en smtp-server og har også lige prøvet med asp, der kommer heller ikke nogen fejlmeddelelse, men heller ikke nogen meddelelse.
Avatar billede avminarm Juniormester
13. februar 2003 - 13:43 #6
det kan være fordi det er en windows server så skal du have et par r'er ind
<?
$admmail="testmail@cht.dk";
mail($admmail,"Testmail","Hej\r\n\r\nDette er en test\r\n\r\nFra $admmail.","FROM: $admmail");
?>
Avatar billede cht Nybegynder
13. februar 2003 - 14:26 #7
>> avminarm

Mange tak, det var bare det.
Avatar billede avminarm Juniormester
13. februar 2003 - 14:27 #8
selv tak ;o)