Avatar billede chaunar Nybegynder
03. november 2000 - 01:10 Der er 4 kommentarer

Flere tabeller i Access

Jeg har opretten en database i access, hvor min primære tabel henter oplysninger i en anden tabel i samme base. Når jeg skal have generet en asp side der bruger oplysningerne fra den primære tabel, returere den kun talværdien og ikke den ønskede tekststreng.
Avatar billede keysersoze Guru
03. november 2000 - 01:57 #1
det er noget du skal ind og ændre i din access db:

når du står i din designvisning kan du fx stille det således op:

VisKontrolElement: Liste
Rækkekildetype: Tabel/forespørgsel

og så kommer den vigigste - Rækkekilde:

her skal du vælge hvorfra den skal hente dataene - fra hvilen tabel og fra hvilket felt og så kan det også sorteres

her er det så vigtig at det ikke er et tal-felt oplysningerne bliver hentet fra men det sted, hvor den tekst du skal bruge er at finde...
Avatar billede keysersoze Guru
03. november 2000 - 02:06 #2
det er i hvert fald den lige umiddelbare løsning jeg kan se sådan som jeg forstår dit problem...
Avatar billede chaunar Nybegynder
03. november 2000 - 02:23 #3
Problemet er ikke i Access, der får jeg de rigtige data, problemet ligger i min asp fil
Avatar billede chaunar Nybegynder
03. november 2000 - 02:25 #4