Avatar billede bruun Nybegynder
13. februar 2003 - 08:59 Der er 18 kommentarer

postnr og by

Jeg har en tabel hvor postnr og by er i et felt (notat). Jeg skal så have delt postnr og by ud i to felter.
Jeg har gjort det før men jeg kan ikke finde koderne
Jeg mener bestemt at det var  under/i forespørgsler. kriterier man skal indtaste koderner. Er i søde og hjælper her også. mvh Bruun
Avatar billede mugs Novice
13. februar 2003 - 09:13 #1
Er der nogen regel for, hvordan postnr og by ligger i feltet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. februar 2003 - 09:25 #2
Du kan her downloade en excelfil (der kan konverteres) med alle numre i danmark, så vide jeg husker er den delt op i to

http://postdanmark.mondosearch.com/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=92356666&EXTRA_ARG=&CFGNAME=MssFind%2Ecfg&host_id=1&page_id=32&query=postnumre&hiword=POSTNUMRE+POSTNUMRENE+POSTNUM+
Avatar billede henrik13 Nybegynder
13. februar 2003 - 09:57 #3
Jeg har en i access jeg kan sende til dig.
Henrik
13. februar 2003 - 09:59 #4
Lan en forespørgsel baseret på din tabel.
Lav 2 nye felter:
Postnr: Left([DitFelt];Instr(1;[DitFelt];" ")-1)

By: Mid([DitFelt];Instr(1;[DitFelt];" ")+1)
Avatar billede sjap Praktikant
13. februar 2003 - 10:19 #5
Du kan hente den nyeste (08-01-03) udgave i Excel format hos PostDanmark:

http://www.postdanmark.dk/postnumre/postnr.xls

Filen kan meget let importeres i Access (Filer/Hent eksterne data/Importer og husk at angive at første række indeholder feltnavne - så går det helt af sig selv.
Avatar billede bruun Nybegynder
13. februar 2003 - 15:46 #6
Tak for de mange svar. Men det var faktisk hvordan kriterier skulle være i en forespørgsel, hvis f.eks fornav og efternavn er i samme felt. Hvordan får jeg så delt fornavn i et felt og efternavn i et andet felt.
Avatar billede bruun Nybegynder
13. februar 2003 - 15:48 #7
Jeg prøver lige om det virker thomasjepsen
Avatar billede mugs Novice
13. februar 2003 - 15:48 #8
Har afprøvet thomasjepsens kode, og den fungerer perfekt.
Avatar billede mugs Novice
13. februar 2003 - 15:50 #9
Hvis du har et felt Navn:

Wolfgang Amadæus Hannibal Olsen

Vil forespørgslen returnere:

Navn: Wolfgang Amadæus Hannibal Olsen
Udtryk1: Wolfgang
Udtryk2: Amadæus Hannibal Olsen
Avatar billede bruun Nybegynder
13. februar 2003 - 16:16 #10
Ja det ser ud til at funger. Men det jeg har er følgende felter: navn efternavn adresse postnr by og land. Det står i et felt ( Indhold ) Det jeg så ville var at dele det ud på 6 felter. Jeg vil gerne acceptere det gode svar også oprette et nyt
Avatar billede bruun Nybegynder
13. februar 2003 - 16:28 #11
jeg kan godt bruge dette. jeg opretter forespørgsel baseret på de nye felter eks.
felt1: Left([indhold];Instr(1;[indhold];" ")-1)
felt2: Mid([felt1];Instr(1;[felt1];" ")+1)
Avatar billede bruun Nybegynder
13. februar 2003 - 16:31 #12
hvordan får jeg nu givet point. til thomasjepsen
Avatar billede mugs Novice
13. februar 2003 - 16:32 #13
Det kan du kun når han lægger et svar. Indtil nu har han kun kommenteret.
Avatar billede bruun Nybegynder
13. februar 2003 - 16:35 #14
Tak for det muqs så venter jeg på et svar
Avatar billede terry Ekspert
17. februar 2003 - 20:53 #15
.
10. maj 2004 - 21:37 #16
bedre sent end aldrig :o)
Avatar billede mugs Novice
10. maj 2004 - 21:43 #17
Du er bare ved at blive gammel :o)
10. maj 2004 - 21:45 #18
årh, en reaktionstid på lidt over et år, er vel ikke meget ;)