Avatar billede netsjov Nybegynder
02. november 2000 - 23:22 Der er 23 kommentarer og
4 løsninger

Køb af NT 4,0

Må man møbe NT 4,0 brugt, Er der nogle der måske vil sælge
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. november 2000 - 23:30 #1
Ja du må godt købe det brugt, du skal bare havde Keykoden.  hvor meget vil du give?
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
03. november 2000 - 00:16 #2
Du kan hvis du er studerende (og uddannelsen er godkendt) købe MS-STUDY-WARE.

Her koster Windows98 2.ed + NT WS 4.0 695,- incl moms.
Avatar billede netsjov Nybegynder
03. november 2000 - 14:11 #3
Jeg går i folkeskolen, så det er vel ikke en uddanelse??
Avatar billede netsjov Nybegynder
03. november 2000 - 14:26 #4
Ja men det skal være nt 4.0 server.

Jeg er ikke helt interesseret i at købe lige nu, men måske om nogle måneder.
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. november 2000 - 14:41 #5
net> tror ikke NT ligger med i prisen for studerende, men du kan altid maile me på ps@web-sale.dk så har jeg måske et du kan købe.
Avatar billede tina_m Nybegynder
04. november 2000 - 18:27 #6
hej bacardil
x4all har ret i at NT4.0 workstation er med i studie pakken for operativ systemer
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. november 2000 - 18:35 #7
Hej Tina,

Det må du MEGET undskylde *S*
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
04. november 2000 - 19:10 #8
Du går i folkeskolen :-)

Well så kan du ikke købe studi-ware... :-(

NT-4 SErver koster flere tusinde kroner...
mon ikke lige du skulle fortælle os hvad du
skal bruge en NT-4 server til ? Måske
NT-WS er nok? Eller Linux... som er gratis.!
Avatar billede netsjov Nybegynder
04. november 2000 - 23:20 #9
Jeg skal til at køre en webserver på min kommende adsl linie. Server skal køre asp og med access databaser, så linux er ikke en mulighed, og det er NT-WS vel heller ikke.

Jeg håber ikke i midster respekten bare fordi jeg kun er 15.

Avatar billede bacardil Nybegynder
04. november 2000 - 23:21 #10
netsjov> Nope for som dit navn antyder er det vel kun  din private hjemmeside du skal hoste der..
Avatar billede netsjov Nybegynder
04. november 2000 - 23:36 #11
nope Hvad.

Ja det en mine private sider, men der er 6-7 stykker.
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. november 2000 - 23:40 #12
Du skal jo også havde DNS hostning til dine site samt mail hostning....

Men ellers er der jo mange der begynder på egen hostning via adsl
Avatar billede jabp Nybegynder
06. november 2000 - 23:28 #13
Bacardil>> Jeg er også kun 15 og arbejder i min fritid i et hosting firma.

Du kan ikke hoste site og tage penge for det på en adsl linje.

F.eks.

Vi siger du køber en 2 Mbit adsl fra Cybercity.
Du har en download på ca. 200 kb og en Upload på 60.

Hvis vi så siger at du hoster 20 site, så kan der kun værer en online bruger på alle sitene og alige vel vil et 56K kunne hente mere, så det vil gå lanmgsom, hvis der bliver over en bruger ad gange på hver site.

Det var bare lige at en lille ting om at man ikke bare kan bruge adsl til webhosting, af mange site.

Så skal du have Fastnet til omkring 100.000 eller 200.000 kr om året.

Avatar billede bacardil Nybegynder
06. november 2000 - 23:31 #14
jabp> Snakkede jeg om det var en god ide eller om at man kunne tage penge for det?

Men tak for de lærerige ord.

Jeg arbejder dog selv i et hostning firma der benytter sig af den rå linje som UUnet og ikke et sted som CC eller world Online ;o)

Avatar billede jabp Nybegynder
06. november 2000 - 23:32 #15
BAcardil>> I køre vel helle ikke med ADSL ved web-sale.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. november 2000 - 23:33 #16
Nemt.. vi kan oxo bruge en 3*86´ til at hoste site på, men vi gør det ikke
Avatar billede netsjov Nybegynder
06. november 2000 - 23:45 #17
Jeg har overhover IKKE tænkt mig at tage bataling for at folk kan have deres side liggende på min server, jeg vil bare have lidt mare styr over hvordan opsætningen af min side er.
+ det er meget lærrigt selv at sætte en server op, ik.

Jeg kan skaffe nt, dog ikke lovligt, så det er jo nok ikke så godt når jeg har serveren stående på Internettet

PS: Jeg arbejder også i et computer firma, dog som programmør.
Avatar billede bacardil Nybegynder
06. november 2000 - 23:53 #18
net> Nope ikke så heldigt..

PS: Brom
Avatar billede jabp Nybegynder
07. november 2000 - 13:09 #19
netsjov>> Hvad for en slags programmør. ( Website eller programmer)

Jeg laver også website i firmaet.
Men er sku ikke så god til det med programmer. ( Jeg sytes det er kanon svært, men kan da lidt)
Avatar billede netsjov Nybegynder
07. november 2000 - 15:06 #20
Der hvor jeg arbejder laver jeg web-programmering, jeg er heller ikke så god til det der med almindelige programmer.
Avatar billede kfischer Nybegynder
10. november 2000 - 17:01 #21
Udmærket lille diskution, men når du har problemer med almindelige programmer, må jeg lige informere dig om hvis du anvender NT Server 4.0, skal du tilsvarende installere IIS 4.0 ( Internet Information Server ) samt Options Pack, da NT Server er født med IIS 2.0 iøvrigt kan du jo bare linke dine sites?
Avatar billede netsjov Nybegynder
10. november 2000 - 17:53 #22
Jeg har ikke problemmer med at bruge og konkigurere almindeleige programmer, det er at lave dem jeg ikke har helt forstand på.
Jeg er udemærket klar over at jeg skal installere iis 4.0, jeg har faktisk allerede downloaded den.
Avatar billede kfischer Nybegynder
10. november 2000 - 18:55 #23
Det altoverskyggende problem er altså at skaffe sig en Winnt Server 4.0.
Er du bare fedtet eller skal det være gratis?
Prøv at få fat i en evaluerings udgave, de er stort set gratis. De fås både som WinnT Server 4.0 og Windows 2000 server ( hvorpå der ligger en IIs 5.0
Avatar billede netsjov Nybegynder
10. november 2000 - 19:06 #24
Jeg er ikke fedtet, jeg har bare ikke et så stort buget.

Hvor får jeg fat i en evaluerings udgave
Avatar billede kfischer Nybegynder
10. november 2000 - 19:17 #25
Du kan købe Jan Lange Windows 2000 Så får du både Windows Proff. & Server med værktøjer. Den koster knapt et par hundrede kroner ( ISBN 87-571-2204-0 ), eller prøv at søge på nettet, da NT 4.0 udgår delvist fra Microsoft Certificering Program. Spørg om der er nogle der ikke bruger deres undervisningsmateriale ( læs her Server 4.0)
Avatar billede bm Nybegynder
07. januar 2001 - 01:22 #26
kficher>>> Hvor køber man den bog, fordi de 2 steder jeg har kigget her på nettet har den ikke, håber at du kan hjælpe
Avatar billede netsjov Nybegynder
07. januar 2001 - 01:24 #27
Det sker vist ikke mere her