Avatar billede keldolsen Nybegynder
02. november 2000 - 22:54 Der er 7 kommentarer og
5 løsninger

Opgradere eller købe en fuld Win.ME???

Jeg kører for i øjeblikket med Windows 98 og vil gerne følge med udviklingen og prøve den nye ME.
Ved en opgradering overskriver man den gamle version. Kan man i dette tilfælde ikke komme ud for, at der ligger en rest af nogle gamle ubrugelige Windowsfiler som fylder og måske i sidste ende laver konfligt???
Er det bedst at købe en helt ny version???
Kommer computeren til at køre langsommere??

Avatar billede blood Nybegynder
02. november 2000 - 22:57 #1
Det et helt klart bedst at købe en fuld version
som du siger fylder de gamle windows filer og til sidst laver konfligt
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
02. november 2000 - 23:01 #2
Det er normalt bedst at formatere harddisken
og installerer påny.

Men at købe en opgraderings-licens, betyder
ikke at du ikke kan formatere og installere
den fra ny.  Du får jo produkterne billigere,
når du køber en opgradering. Dvs. du behøver ikke
win98 på maskinen for at bruge en W2K.m.ed.

Avatar billede parazite Nybegynder
02. november 2000 - 23:02 #3
Kan på ingen måde anbefale at opgradere. Har været med til at sætte det op hos 5 af mine venner, og det var i sidste ende mere ustabilt og langsommere end Win98 2nd. Nye features er der heller ikke mange af, så i sidste ende kan jeg kun anbefale at vente indtil de kommer med noget nyt. Win98 2nd rocker! :o)

- Parazite
Avatar billede codpiece Nybegynder
02. november 2000 - 23:11 #4
For at citere bagsiden af Politiken Internet i dag: \"... ME er nogenlunde lige så stabil som kursen på euroen. Som kollega Jakob Skouboe med sædvanlig professionel indigt udtrykker det: \'Nu går jeg hjem og smadrere min ME-cd med en hammer\'\".  :-þ

Der er forresten også god reklame for eksperten i Politiken Internet i dag. Ved siden af netprofessor.dk, netdoktor.dk og ask-alex.dk.

// Codpiece
Avatar billede snowball Novice
02. november 2000 - 23:46 #5
Jeg kan kun tilslutte mig codpiece\'s kommentar. Win ME er slet ikke værd at bruge penge på ! Om jeg så fik smidt cd\'en i nakken, så ville jeg ikke udsætte min PC for det OS !

Snowball
Avatar billede johnbp Nybegynder
02. november 2000 - 23:48 #6
Du kan sagtens nøjes med opgraderingen ,og instalere ME på en ny formateret harddisk ,med din Win 98 start diskette ME spørger så under instalationen om at få Win 98 i cd rom drevet hvilket kun er et tjek for at se om du har ret til at opgradere , bagefter indsætter du ME igen og instaler færdig . (har selv gjort det)
john
Avatar billede parazite Nybegynder
02. november 2000 - 23:52 #7
HovZa... svar :o)
Avatar billede jwolf Nybegynder
03. november 2000 - 11:48 #8
Jeg har selv WinME i fuld version (ikke opgradering) og det flyver! Jeg vil på ingen måde ha\' win98 tilbage. Jeg har ikke prøvet opgraderingen, og om det kører så godt som hvis man formaterer og installerer det helt fra bunden skal jeg ikke kunne sige. Men jeg har læst flere tests og alle har sagt at der ikke har været problemer med opgraderingen og alt gik efter planen. Så de var meget tilfredse...
Avatar billede keldolsen Nybegynder
03. november 2000 - 17:51 #9
Hej
Jeg siger hermed tak for svar til jer alle. Det svar som jeg blev allermest glad for, kommer fra johnbp. Jeg var ikke klar over, at man kunne indstallere opgraderingen helt fra bunden af, med den gamle Win 98 startdiskette, hvor man blot en enkelt skal indsætte den gamle Win cd rom i drevet som et tjek.
På denne måde kan jeg jo være sikker på, at jeg har en ren installation.
Desuden er det \"kun\" ca. 500kr. som jeg har at ærgre mig over, hvis jeg ikke skulle blive helt tilfreds med Win ME.
Avatar billede johnbp Nybegynder
03. november 2000 - 18:25 #10
Pænt tak :o)
Avatar billede cah Nybegynder
08. november 2000 - 20:31 #11
Det er meget smart med alle disse svar på dette spørgsmål, men hvad siger eksperterne?
eller skal man vente på den nye udgave, som efter sigende kommer til foråret og hvad bringer den med sig af gode ting og sager. Ideen er jo ikke bare noget nyt, men noget der er bedre, mere stabilt og kvikkere.
Avatar billede keldolsen Nybegynder
15. november 2000 - 22:41 #12
Jeg har fået installeret den nye Win Me. Jeg købte en opgradering til 598kr. Jeg valgte at formattere harddisken og installere opgraderingen fra bunden af. Det lykkedes fint. Dog var installations vejledningen som fulgte med en smule misvisende. Man kan f.eks starte installationen med den gamle Win 98 boot diskette når denne sluttelig ender med A:> Sætter man CDén i drevet og skriver C: og dernæst C:>install herefter kører det bare som johnbp beskrev. I vejledningen stod der C:>setup, men her sker der ingenting. Undervejs bliver man spurgt om den gamle Win CD som et tjek.
Jeg mener at de 598kr er givet godt ud. Hos mig virker programmet stabilt, og jeg synes det arbejder hurtigere end den gamle version. Desuden er der kommet flere nye ting til, f.eks systemgendannelse, hvis noget skulle gå galt.