Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 18:12 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Installation

Hejsa,

Håber seriøst der er nogen der kan hjælpe mig her :)

Jeg har en computer stående med ME installeret. Den vil kun starte op i fejlfri tilstand, men alligevel får aldrig adgang til noget da den skriver at kernel er forsvundet. Jeg kan ikke få adgang til bios i starten da det hele går ekstremt stærkt og jeg ender i menuen, hvor fejlfri, normal, trinvis bekræftelse menuen er.

Jeg har prøvet at tage en bootdiskette, men uden held.

Er der nogen der aner hvorledes jeg kommer til at installere 2k og få renset maskinen..
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 18:14 #1
Prøv , samtidig med du tænder den , at trykke gentagne gange på <DEL>,så skulle du gerne komme i BIOS.
Så skifter du til first Boot device A:
Avatar billede dreamspawn Nybegynder
12. februar 2003 - 18:15 #2
kan du starte op med "kun komandoprompt" ?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 18:17 #3
Sluk maskinen , sæt disketten i og tænd maskinen.
Er du 100% sikker på det er den rigtige BIOS?
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 18:17 #4
kan ikke starte op med kommando promt.. Har også prøvet <del> uden held :(
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 18:17 #5
fromsej> rigtige bios?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 18:17 #6
Ups , forkert spørgsmål , sorry.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 18:18 #7
prøv at trykke så mange taster som muligt ned , mens du tænder maskinen.
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 18:18 #8
ok :) så kan jeg bedre forstå *G*
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 18:20 #9
Har stort set siddet på keyboardet uden held.. Hader den ME så de batter.. HAr overvejet om der er en boot virus på maskinen.. Ved dog ikke om det skaber de føljer jeg oplever?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 18:21 #10
For at bruge en Bootdiskette , skal du ind i BIOS.
Hvilken PC er det , mærkevare eller bambus?
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 18:22 #11
Det er en zitech p3
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 18:24 #12
Har du en manual til bundkortet , der burde stå hvordan du kommer i BIOS.
Ellers prøv at pille din HD fra , så burde du få en fejl og blive smidt ind i BIOS.
Husk at slukke for PCén først.*S*
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 18:27 #13
Har desværre ikke manual. Men er det ikke normalt at kunne boote op på diskette, du skriver jeg skal ind i bios ? :)
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 18:30 #14
Jeg vender tilbage efter landskampen.*S*
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 18:30 #15
prøver den lige takker :)
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 18:33 #16
Er den direkte til disk at kopiere over på en diske eller?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 18:34 #17
Du skal bare pakke den ud på en diskette med Winzip.*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 18:35 #18
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 18:35 #19
ahh kan jeg se nu :)
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 18:42 #20
havde den ikke nede, derfor undrede det mig bare over det var en zip og ik en exe..
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 20:08 #21
Ok.. Disken var ingen succes :( men af sjove årsage hjalp det at pille harddisken fra.. weeee

Nu har jeg fået installeret 2k, men før jeg skal ind bliver jeg forhindret i den normale adgangsboks. Jeg kan hverken esc den eller andet.. Skriver at adgæng er nægtet?? Nogen ideer?
12. februar 2003 - 21:02 #22
Jeg har haft problemer med installering af win98 + win2k, og win98 gav mange problemer og smed hele tiden forskellige systemfiler væk, jeg trode at det var bundkortet eller måske ramene...
Problemet var simpelthen harddisken, -så prøv med en anden HD!
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 21:35 #23
Er du logget på som administrator?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 21:36 #24
Da du prøvede Bootdisketten , var der overhovedet gang i dit diskettedrev?
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 21:44 #25
er slet ikke logget på, kan ikke logge på :)
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 21:45 #26
felterne er tomme, og lgiemeget hvad jeg skriver kommer jeg ikke ind..

disken>> gav standarden at ntdrl manglede :)
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 21:50 #27
Åbn disken , så skal du ændre attributten på MSDOS.SYS og IO.SYS til systemfil.
Eller pakke zip filen ud i en mappe , , i en dosprompt formattere en diskette med kommandoen Format A:/S , og derefter kopiere de manglende filer over på disketten.
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 22:04 #28
Hejsa,

Har prøvet dem uden held.. Både .com .info .de

Anyway har fået installeret hele skidtet nu, nu har jeg bare den store log in barriere?? Noget du kender til?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 22:06 #29
Ikke voldsomt meget , har du oprettet en administratorkonto , da du installerede?
Hvis ja , så er mit bedste råd at få formateret HDén og installere igen.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 22:07 #30
Altså , hvis du ikke kan komme på med Admin kodeord.
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 22:11 #31
har ikke oprettet en konto, det kommer der aldrig en menu om, er godt nok ikke glad for at formateret disken da jeg aldrig fik den til at ænde min boot disk, men det er nok den eneste vej frem :(
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 22:14 #32
Du kan boote fra Win2K CDén , du skal ind i BIOS og sætte den til first Boot device ( eller hvad det hedder i din BIOS ).
Under installationen , får du muligheden for at formattere din HD.
Prøv det først.
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 22:16 #33
præcis det jeg gjorde :) men fikdesværre aldrig muligheden... Den er så strange *G*
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 22:18 #34
Hvilken maskine bruger du nu , og hvilket styresystem er der på den?
Avatar billede hardwork Nybegynder
12. februar 2003 - 22:19 #35
jeg bruger anden stationære som køre på 2k
Avatar billede fromsej Praktikant
12. februar 2003 - 22:24 #36
Sæt din Win2K CD i din kørende maskine , find den mappe på CDén , der hedder Bootdisk , og lav Win2K bootdisketter.
Det kræver 4 disketter.
Avatar billede fromsej Praktikant
04. juli 2003 - 11:28 #37
Tak for point.*S*
Lykkedes det?