Avatar billede wobbiesmurf Nybegynder
12. februar 2003 - 17:42 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Xp oven i XP

Nogen der ved om det er muligt at installere window xp home oven i window xp home, så jeg slipper for at formatere min maskine!!
Grunden til at jeg spørger om dette er fordi, jeg får denne besked ved startup efter jeg har kørt reperation af window : "STOP: c000021 {forkert kontrolsum for afbildningen}
Afbildningen user32.dll er muligvis defekt. Headers kontrolsum passer ikke med den beregede kontrolsum.
Avatar billede alrua Nybegynder
12. februar 2003 - 17:44 #1
kan du ikke bare køre en reperation når du starter fra xp-cd'en? :)
Avatar billede peet-49 Novice
12. februar 2003 - 17:44 #2
Det kan du godt, enten med en repair, eller placere den i samme mappe som den gamle.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2003 - 18:40 #3
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyindstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyindstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
8:Virker dette ikke på dit problem ja så er det en hardvare fejl
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
Avatar billede wobbiesmurf Nybegynder
12. februar 2003 - 19:11 #4
Tak for hjælpen.
Alrua hvis du havde lagt dit svar som et svar og ikke en kommentar så havde du fået pointene, men istedet løber de til metal_hansen.
Avatar billede alrua Nybegynder
12. februar 2003 - 19:13 #5
så kan du sqda bede mig om at lægge et svar!
*tilføjer wobbiesmurf til listen over personer som ikke skal have hjælp i fremtiden*
Avatar billede alrua Nybegynder
12. februar 2003 - 19:15 #6
hvad satan er det for en måde at behandle folk på?!
Avatar billede ullum Praktikant
12. februar 2003 - 19:17 #7
det vil jeg også sige
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2003 - 19:33 #8
den historie har jeg hørt så mange gange, så jeg har (næsten) droppet kommentarer og lægger alt som et svar..
der er ikke andet at gøre, hvis man vil ha point

tak for point, forresten :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2003 - 19:37 #9
alrua> hvad satan er det for en måde at opføre sig på? kan du ikke hjælpe UDEN at få point for det?

(tilføjer alrua til listen over personer som man skal være forsigtige med i fremtiden)

nej, dog ikke - men den attitude kan du altså godt lige stikke i baglommen igen makker! Fordi DU _GLEMMER_ at lave et svar, er altså ikke ensbetydende med at det møgfald er berettiget!!!
Avatar billede initializing Nybegynder
12. februar 2003 - 19:39 #10
Alrua: Det er _DIG_ der har lavet en fejl her.. Ikke smid det over på de andre!
Avatar billede peet-49 Novice
12. februar 2003 - 20:14 #11
Jeg takker også, fordi jeg måtte have lov, at svare.
Avatar billede alrua Nybegynder
12. februar 2003 - 20:19 #12
jeg er fuldstændig ligeglad med pointene - det jeg er sur over her er at wobbie bare giver point væk uden at spørge efter et svar først. Personligt kan jeg bedre lide at skrive kommentarer og så lægge et svar når der er BRUG for det. Men eksperten har åbenbart udviklet sig til et sted hvor man skal slås om pointene hvis man endelig vil have nogen...og med det nye system med gratis pro-medlemsskab er der vel kamp om dem. Sørgeligt...

Og så vil jeg iøvrigt gerne have mig frabedt at blive flamet på den måde bare fordi jeg siger min mening! Det vil jeg sq have lov til uden at i behøver rakke ned på mig!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2003 - 20:21 #13
alrua > ang. det med at lægge et svar som en kommentar, så må du lære af det, og så lægge et svar, hvis der er mulighed for at folk kan bruge det.
Mere er der ikke at sige om det.
Avatar billede alrua Nybegynder
12. februar 2003 - 20:23 #14
ja, men jeg synes sq stadig det er sørgeligt at man skal slås på den måde - får mig næsten til at miste lysten til at svare på spørgsmål...
Avatar billede peet-49 Novice
12. februar 2003 - 20:24 #15
metal hansen> Så bliver man ædt af halifax
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2003 - 20:24 #16
sådan er vilkårene jo - og herregud, man kan jo ikke bruge de point til noget (andet end et pro-abbonement:-P
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. februar 2003 - 20:25 #17
peet49 > ?! huh
Avatar billede alrua Nybegynder
12. februar 2003 - 20:26 #18
som jeg sagde før er jeg også ligeglad med de point - men jeg synes stadig det er groft (og sørgeligt). EOD!
Avatar billede initializing Nybegynder
12. februar 2003 - 20:33 #19
Alrua det er DIG der har lavet en fejl hvis du vil kalde den for det.. Hvis du er utrilfreds med at han ikke bedte om at du lagde et svar så GØR DET DA FRA STARTEN!

Det er noget alm. personer gør.. Man gidder ikke tage hensyn til om en person kan smide et svar eller ej..

Hvis du vil have chancen for at få point så smid et svar! (Er ligeglad med om du går efter point eller ej.. Det har ingen betydning lige nu)
Avatar billede alrua Nybegynder
12. februar 2003 - 21:36 #20
jeg troede bare det var almindelig kotume at tage hensyn til hinanden hvad sådan noget angår - men det er det åbenbart ikke...
sørgeligt :(
Avatar billede wobbiesmurf Nybegynder
12. februar 2003 - 22:21 #21
Alrua:
Det er din egen fejl, der er ingen grund til at fare i flint over det.
Du kan få 100 point hvis man kan overføre dem, hvis bare du holder op med at pive.
Desuden var Metal_hansen svar meget mere præsist end det du kom med.
Avatar billede alrua Nybegynder
12. februar 2003 - 22:27 #22
jeg piver ikke - jeg siger bare at jeg synes det er sørgeligt at man ikke tager den slags hensyn til hinanden...og jeg vil ikke have point
Avatar billede wobbiesmurf Nybegynder
12. februar 2003 - 22:29 #23
Hvorfor så gøre sådan en sag ud af det.

Jeg troede faktis at disse spørgsmål blev lukket når pointene blev delt ud.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2003 - 10:21 #24
wobbiesmurf> et spørgasmål er - i eksperten sammenhæng - lukket når div. svar bliver accepteret. Men man kan stadig lægge kommentarer :)

alrua> hvorfor så hyleriet???