Avatar billede mlo Nybegynder
12. februar 2003 - 15:50 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kopiering til ny tabel med filter

Hej

Jeg har brug for at oprette en ny tabel fra en form. Den nye tabel skal kun indeholde de poster der er valgt vha. filterfunktionen.

Håber mit spørgsmål giver mening.

Vh.

Mogens Oestermann
Avatar billede terry Ekspert
12. februar 2003 - 16:10 #1
how are you setting the filter?
Avatar billede juks Novice
12. februar 2003 - 16:11 #2
hvorfor ikke lave en oprettelses  forspørgelse på bagrund af de felter .....
Avatar billede henrik13 Nybegynder
12. februar 2003 - 16:44 #3
Hej.
Opret en ny form, hvor filteret ligger i "ved åbning", Så kan du tage 1 kopi deraf til andre ting og hvergang bare ændre indeholdet med "ved åbning".
Vh Henrik
Avatar billede mlo Nybegynder
13. februar 2003 - 07:34 #4
Terry: Jeg bruger filterfunktionen i en formular. F.eks. "Filtrer efter markering".

Henrik13: Jag kan ikke sætte filteret ved åbning. Det er op til brugeren selv af lave sit filter efter eget behov. Filteret skal efterfølgende anvendes til brevfletning via Word.

Juks: Du er nok inde på noget af det jeg er ude efter. Jeg er ude efter om der er en 'fiks' måde at lave oprettelsesforespørgelse som anvender det filter brugeren har defineret.

Vh.

Mogens
Avatar billede juks Novice
13. februar 2003 - 07:42 #5
hvilken version access .

men hvis 2000 el nyere så prøv at kigge på funktionen Eksporter under menuen filer.  hvis du eksportere til excel får du i hvertfald de data med fra tabellen.
men ellers skal du registrer hvergang du sætter et filter også bygge en sql string op på den måde
Avatar billede mlo Nybegynder
13. februar 2003 - 07:55 #6
Juks: Jeg anvender access 2002.

Det lyder lidt besværligt at jeg skal opbygge en sql-streng hvor jeg kontrollerer hvert eneste felt om der er et søgekriterie på dette felt.

Vh.
Mogens
Avatar billede mlo Nybegynder
14. februar 2003 - 08:45 #7
Jeg har nu selv fundet en løsning.
Min form hedder "Vis alle poster - Formular" og værdien af .filter indeholder en streng med alle de søgekriterier der er sat.

Det eneste jeg skulle gøre var af køre strengen igennem og fjerne evt. paranteser som indgik i strengen.

Set frm = Forms("Vis alle poster - Formular")
filt = frm.Filter ' Indeholder søgekriterierne.

Ellers tak for indsatsen til Terry, juks og henrik13

Mogens
Avatar billede mlo Nybegynder
14. februar 2003 - 08:47 #8
Jeg er i tvivl om hvordan jeg afslutter 'sagen'

Mogens
Avatar billede mugs Novice
14. februar 2003 - 10:45 #9
Hvis du med 'sagen' mener spørgsmålet, skal du give point til det første korrekte svar, det kan godt være dit eget svar.
Avatar billede mlo Nybegynder
14. februar 2003 - 11:06 #10
Mugs: Det er nok gået op for dig at jeg er ny bruger.

Hvorledes giver jeg point. Evt. til mig selv.
Avatar billede mugs Novice
14. februar 2003 - 15:32 #11
Du kan kun give point til en bruger, der har afgivet et svar. Så du skal selv lægge et svar og derefter acceptere det.
Inden du accepterer din egen løsning, bør du dog overveje, om ikke de andre brugere har bidraget til din løsning, og evt. fortjener point. Vi ser desværre mange gange, at spørgeren vender tilbage og hævder selv at have løst problemet uagtet, at der ligger flere korrekte løsningsforslag fra andre brugere. Det er i denne forbindelse ligegyldigt om du selv har fundet løsningen.

Husk at point gives for det første brugbare svar.
Dette er ikke skrevet fordi jeg mener du har båret dig forkert ad, men du skal blot have det i erindring.

/ Mogens
Avatar billede mlo Nybegynder
14. februar 2003 - 15:35 #12
Se mit svar 14.2 kl. 8:45
Avatar billede mugs Novice
14. februar 2003 - 15:38 #13
OK :o)
Avatar billede terry Ekspert
14. februar 2003 - 18:34 #14
Hi everyone :o)
mlo>> I may be missing something here, but HOW are you creating a new table? This is what your originla question was!
Avatar billede mugs Novice
14. februar 2003 - 18:38 #15
Hi terry > I agree with You.
Avatar billede terry Ekspert
14. februar 2003 - 18:40 #16
Thats great mugs, I thought I was going crazy :o)
Avatar billede mlo Nybegynder
18. februar 2003 - 08:41 #17
Undskyld hvis jeg ikke har udtrykt mig klart nok. Problemet var ikke blot det at lave en ny tabel. Problemet var at den skulle laves med de begrænsninger brugeren havde defineret via filteret.
Avatar billede terry Ekspert
18. februar 2003 - 13:55 #18
?