Avatar billede renkri Nybegynder
12. februar 2003 - 15:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

text til access

Hvordan opbygger jeg en database, i Access der indeholder alle mine noter m.v.
Avatar billede mugs Novice
12. februar 2003 - 15:44 #1
Det kan der ikke svares entydigt på med de få oplysninger du giver. Men som udgangspunkt vil jeg bruge nøgleordet "noter". Hvor lange er disse noter? Et normalt tekstfelt i Access kan rumme 255 tegn. Er dine noter længere kan du bruge et notatfelt, der så vidt jeg husker kan rumme op til 65000 tegn.
Avatar billede mugs Novice
12. februar 2003 - 15:48 #2
Jeg vil overveje flg:

Lav en db, med alle relevante oplysninger der kan identificere den "sag" eller "hændelse", der har gjort det nødvendigt at oprette en note. Derefter ville jeg integrere Word, så jeg har alle faciliteter fra et tekstbehandlings-program.
Det kan du gøre ved at lave en skabelon i Word og indsætte bogmærker, der modtager data fra Access. I Access laver du så en VBA-procedüre, der åbner det Word dokument, der er døbt med et navn, der svarer til den primære nøgle i Access-formularen.
Lyder måske lidt kringlet, men jeg kan sende dig et eksempel. Blot fortæl hvilken version du bruger og læg din e-mail.
Avatar billede renkri Nybegynder
12. februar 2003 - 15:50 #3
Ja okay det kan jeg godt se, men altsaa[ jeg er igang med en Ituddannelse og for at holde styr paa mine notater og checksporgsmaal, som kan fylde 20 sider eller mere, ville det v;re dejligt hvis de kunne samles i en database. undskyld stavefejl, engelsk tastatur.
Avatar billede renkri Nybegynder
12. februar 2003 - 15:51 #4
Access 2000 min mail er renkri29@hotmail.com
Avatar billede mugs Novice
12. februar 2003 - 15:52 #5
Du samler netop vitale oplysninger om en sag / checkspørgsmål i Access. Der indtaster du nogle data, som du senere kan søge på. Når du så har fundet en bestemt sag, trykker du på en kommandoknap, og Access finder det Word dokument frem, der matcher formularens primære nøgle.

Når dine notater kan fylde mere end 20 sider mener jeg, det er den rigtige løsning.
Avatar billede renkri Nybegynder
12. februar 2003 - 15:55 #6
haaber det virker og ser frem til at afpr've det.
Avatar billede mugs Novice
12. februar 2003 - 16:05 #7
Sendt - og det fungerer perfekt her, som en del andre steder hos brugere på eksperten!
Avatar billede renkri Nybegynder
12. februar 2003 - 16:07 #8
Takker for venligheden, og giver point her.
Avatar billede mugs Novice
12. februar 2003 - 16:08 #9
Tak for point - men kan du få det til at fungere?
Avatar billede renkri Nybegynder
12. februar 2003 - 16:13 #10
sidder ude i byen, pr'ver iaften, m[ jeg sende respons til dig privat...
Avatar billede mugs Novice
12. februar 2003 - 16:15 #11
Ja - mugs@mail.dk
Men for at overholde ekspertens regler, er det nødvendigt, at alle løsningsforslag er tilgængelige her på e.
Avatar billede renkri Nybegynder
12. februar 2003 - 16:16 #12
okay..