Avatar billede klejner Nybegynder
12. februar 2003 - 13:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

USB spam

Jeg har et mærkeligt problem med min USB port...
Jeg har prøvet at sætte følgende enheder til:
Scanner(Acer),Digitalkamera(HP),Printer(Lexmark),keyboard,CD-brænder

Uanset hvilken endhed man sætter til finder windows den automatisk og installer software osv...
MEN det er kun Digitalkameraet, CD-brænderen og keyboardet som virker i brug... Scanneren og printeren virker ikke!
Jeg har prøvet både i win98 og win2k (på samme maskine) men problemet er det samme.
Det mystiske er at scanner og printer virker fint på andre computere.

Hvad sker der?
NB. USB er integreret på bundkortet.
Avatar billede coltman Nybegynder
12. februar 2003 - 13:24 #1
Med både scanner og printer skal der installeres drivere, som Windows ikke nødvendigvis har de rigtige til. Men både med Scanner og printer fulgte der (formodentlig) drivere. -ellers må du hente de seneste og gå ind og opdatere dem.

USB er smart, men maskinen har ikke på magisk vis altid de drivere der skal til.
Avatar billede klejner Nybegynder
12. februar 2003 - 15:03 #2
Den installerer jo også scanner/printer drivere når den tilsluttes.... De virker bare ikke herefter...
Kun på en anden pc...
Avatar billede skrewz Nybegynder
12. februar 2003 - 18:27 #3
Har du gjort hvad fyren skrev om? Eller ignoreret det?j
Avatar billede klejner Nybegynder
12. februar 2003 - 22:04 #4
Ja den har jo installeret driverne fra den medfølgende CD hvergang, eller også har jeg prøvet nyeste fra nettet...
Avatar billede skrewz Nybegynder
13. februar 2003 - 00:06 #5
Du skriver at printeren og scanneren virker fint på andre computere. Er det så også med USB, eller er det i parrellelporten. Har de andre computere som de fungerer på et andet OS?
Hvilke enheder taler vi iøvrigt om (producent, navn, specifikationer)?
Avatar billede coltman Nybegynder
13. februar 2003 - 00:34 #6
Så tror jeg du må ind og se om der opstår nogle konflikter med andet hardware.

Det ses bedst under enhedshåndteringen. Du skal selvfølgelig checke mens de to enheder er tilsluttet.
Avatar billede klejner Nybegynder
13. februar 2003 - 16:57 #7
Der er ingen hardware konflikter!!! Alt ser ud som det skal lige indtil at scanneren skal bruges og den ikke kan findes eller printeren skal bruges og den ikke vil udskrive rigtigt. ... og ja det selvfølgelig med USB jeg har prøvet på alle pc'er!  De andre computere jeg har prøvet på har haft win98.
Scanner:  Acer AcerScan 620U
Printer:  Lexmark Z25
Avatar billede coltman Nybegynder
13. februar 2003 - 20:30 #8
Tjae du har "anderledes" problem her... Du har "naturligvis" prøvet med alle portene, Ikk'?

Hvis ja: Så ville jeg prøve at fjerne understøttelsen af USB, genstarte og indstallere det igen (Altså opdatere understøttelsen, således ingen indstillinger er tilbage) Jeg garantere ikke at det virker, men det var det jeg ville førsøge...
Avatar billede klejner Nybegynder
10. juni 2003 - 20:11 #9
MIt USB var åbenbart syg....
Avatar billede skrewz Nybegynder
11. juni 2003 - 00:08 #10
Det var godt at høre at du fandt årsagen. Sommetider skyldes ens problemer faktisk defekt hardware, og så er det besværligt at diagnostisere sig frem til det.

Mvh, SKREWZ.
Avatar billede klejner Nybegynder
11. juni 2003 - 23:20 #11
Ja... jeg syntes ikke der var så meget at gøre... men nu har jeg fået ny putter hehe...