Avatar billede krikand Nybegynder
02. november 2000 - 20:58 Der er 6 kommentarer

autonummerering af ordre

Jeg mangler kun en lille detalje i min dankortopsætning til min butik, så der følger et ordrenummer med til PBS og at det stiger med en. Det må evt. gerne srate på nr.151, men ikke nødvendigvis. Det skal indgå i følgende::
<form method=\"post\" action=\"https://pay.freeway.dk/secure/capture.asp\" >

<input type=hidden name=currency value=208>
<input type=hidden name=accepturl value=\"https://pay.freeway.dk/ok.asp\">
<input type=hidden name=declineurl value=\"https://pay.freeway.dk/ikkeok.asp\">

<input type=hidden name=merchantnumber value=\"\" size=15>
  <input type=hidden name=ordernumber value=\"\">
Avatar billede cbp Nybegynder
02. november 2000 - 21:11 #1
Jeg ville sørge for at skrive ordren til databasen før kunden når til betalingssiden. Herefter kan du så bruge ordrens unikke id som ordrenummer. Id\'et genereres eks. i Access med et autonumber-felt, i Oracle med en sequence og i SQL server med en identity column.
Avatar billede krikand Nybegynder
02. november 2000 - 21:35 #2
Kære cbp. Min softwarefabrikant klarer dette for mig om en måneds tid, men lige nu skal det dankort bare virke til julehandlen, omend på en lidt snørklet måde. Jeg er ikke ekspert.Kan man ikke indsætte noget i følgende der virker ???
  <input type=hidden name=ordernumber value=\"\">
hilsen krikand
Avatar billede cbp Nybegynder
02. november 2000 - 21:41 #3
Nej, du kan ikke gøre det ved hjælp af HTML. For at generere et unikt ordrenummer, er man naturligvis nødt til at \'huske\' hvilket nummer man er nået til. Derfor er det nødvendigt at gøre dette på serveren. Så enten skal du bruge min førnævnte databaseløsning eller også skal du gemme det aktuelle ordrenummer i en fil på serveren som du så opdaterer ved hver ny ordre.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
02. november 2000 - 21:43 #4
hvis du kan bruge ASP eller PHP kan du jo klare det (midlertidigt) med en text fil på serveren, der blot tæller en op for hver ordre...
Avatar billede krikand Nybegynder
02. november 2000 - 22:58 #5
Til tigerdyr. Jeg har ikke adgang til ASP på min server. Til cbp. Hvordan skal den fil se ud og hvordan opdaterer jeg den.
aftenhilsner fra krikand
Avatar billede dmk Nybegynder
03. november 2000 - 13:46 #6
Du kan ikke benytte fil-metoden, hvis du vil være 100 % sikker på, at alle numre bliver unikke.
Du kan komme ud for, at 2 tråde læser og opdatere værdien i filen samtidig, og du har derved to ordre med samme nummer.