Avatar billede fjelle Nybegynder
12. februar 2003 - 09:58 Der er 13 kommentarer

Hjemmeside / database

Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor der skal være et nyhedsvindue.
Jeg opbygger siden i dreamweaver på mac.
Jeg skal gerne lave det således at kunden selv kan ligge tekstfiler ned i html.
Overskriften skal så dukke op i et vindue, med mulighed for at læse teksten i et andet vindue når der klikkes på overskriften.

Hvordan løser jeg dette?
Kan du evt. hjælpe?
Avatar billede askeb Nybegynder
12. februar 2003 - 10:05 #1
forstår ikke dit spørgsmål...du vil ha et vindue der popper op med nyheder?
Avatar billede exp Juniormester
12. februar 2003 - 10:12 #2
Avatar billede fjelle Nybegynder
12. februar 2003 - 10:13 #3
nej, der skal ikke poppe nyheder op.
Siden består af et felt med overskrifter.
Under dette felt, skal være et felt hvor man kan læse nyheden når man har klikket på den.

MEN nyhederne vil blive lagt ned som html-filer fra word, da det er mange folk der laver nyhederne!
De skal derfor også ligge i datoorden!
Avatar billede fjelle Nybegynder
12. februar 2003 - 10:17 #4
exp - Hvordan bruge?

hvordan gør jeg?
Avatar billede martin100 Nybegynder
13. februar 2003 - 15:39 #5
Hejsa....

det er nok asp du skal have fat i?
Hvor meget vil du give for det?

Jeg har lavet et eksempel her:

http://www.2mwebdesign.dk/nyheder/test

Du har også mulighed for at indsætte tekst.
Men den link har jeg ik lige tænkt mig at skrive herinde...

send mig evt. en mail med fyldsgørende kravspecifikationer
Avatar billede martin100 Nybegynder
13. februar 2003 - 15:40 #6
der er forresten mulighed for at opdatere, slette og lave ny indlæg...
Avatar billede exp Juniormester
13. februar 2003 - 15:41 #7
fjelle >>
Har du mulighed for ASP eller PHP

mit eksempel virker kun med PHP
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2003 - 13:12 #8
Jeg ville foreslå dig at kigge lidt nærmere på Coldfusion også fra macromedia, det arbejder rigtig godt sammen med Dreamweaver og det kan sagtens det du forespørger om.
Avatar billede martin100 Nybegynder
14. februar 2003 - 17:06 #9
Hej Spacemanic...

hvad specielt kan coldfusion? forklar forklar...
Er det et program specielt velegnet til asp`?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 18:15 #10
Nej det er et program der også kan ASP, men det kan også PHP. Dog er det bedst til Coldfusion, som er et helt tredje programmeringssprog, det ligner dog ASP meget. Det er så et server program egnetlig, lidt ligesom IIS fra Microsoft.

Det smarte er bare at du nemt kan sætte dreamwevaer op til at kører op mod denne server og evt. den database der ligger på serveren. Og hvis man gør det kan man nemt og enkelt teste om ens ting virker direkte i dreamweaver, mens man sidder og laver det.
Avatar billede exp Juniormester
27. maj 2003 - 10:57 #11
Lukketid?
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2003 - 11:12 #12
hvad så med at lukke
Avatar billede exp Juniormester
09. september 2003 - 11:41 #13
Respons?

Kunne du bruge www.firewerx.dk/www/news.zip?