Avatar billede svaage Nybegynder
11. februar 2003 - 23:38 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Store harddiske på IBM 300 PL

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvor stor en harddisk en IBM 300 PL kan styre rent BIOS mæssigt?

Spørgsmålet bliver stillet på baggrund af at nogle af Compaq´s maskiner f.eks kun kan klare max 32 GB fordi der ikke findes BIOS opdateringer der kan klare noget større
Avatar billede kadann Nybegynder
11. februar 2003 - 23:46 #1
Prøv at kontakte IBMs support i danmark, der kan de svare alle de spørgsmål du har..

http://www.ibm.com/planetwide/dk/

der står telefonnumre til supporten.
Avatar billede widriksen Nybegynder
11. februar 2003 - 23:46 #2
Uden at have set efter så mener jeg at huske at 300PL max kan tage op til 127/128 GB diske.
Hvad er model nummeret på IBM'en?
Avatar billede svaage Nybegynder
11. februar 2003 - 23:52 #3
modelnummeret er 6862-340

hilsen sv@@ge
Avatar billede widriksen Nybegynder
12. februar 2003 - 00:09 #4
Her er linket til IBM's BIOS til den maskine. Sørg for at din maskine har seneste bios. Der er en del rettelser til især memory problemer. Desværre kan jeg ikke se at de adressere harddisk størrelse problemer men jeg MENER at den burde kunne tage op til 137 GB (Øvre grænse før LBA 48bit opdatering er nødvendig).
http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=0&context=SP00LKX&q=&uid=psg1JBAR-3TYSNA&loc=en_US&cs=utf-8&cc=us&lang=en
Avatar billede svaage Nybegynder
25. februar 2003 - 23:59 #5
Tak til de to der har hjulpet mig, jeg fik fat i de oplysninger jeg havde brug for. I har begge bidraget med gode ideer til løsningen af mit problem, derfor deler I point.

Hilsen Sv@@ge