Avatar billede bh27 Nybegynder
11. februar 2003 - 22:52 Der er 5 kommentarer

AC-3 Codec ( ac3 (0x2000) "Dolby Laboratories, Inc" )

Hey ..

Ved godt at der har været flere indlæg på dette, men jeg har stadigvæk ik løs mit problem.

Jeg køre Win Xp-pro, med følgene codec installeret :

-- Audiofilter
-- ffdshow-20021213
-- divx_311alpha
-- lame_dshow
-- DivXPro503GAINBundle
-- Ac3-filter

Og stadigvæk siger Gspot at jeg mangler følgende to codec :

mpeglayer3 (mp3) (0x0055) ISO/MPEG
ac3 (0x2000) "Dolby Laboratories, Inc"

Hvilket gøre at i film med disse to typer codec, er lyder bagefter. Bruger Bsplayer.
Jeg har prøvet ALT og er ved at blive lidt sindsyg, så jeg håber meget at der er nogen som kan hjælpe....!!
Avatar billede bentn Nybegynder
11. februar 2003 - 23:07 #1
Prøv denne, da.- :)
Tsunami Codec & Filter Pack
http://www.divx-digest.com/software/tsunami_pack.html
Avatar billede bh27 Nybegynder
12. februar 2003 - 15:58 #2
Jeg har lige lavet en test med Windows 2000, og her virker det perfekt, altså ingen forsinkelse på lyder i bsplayer.
Maskinen havde følgene codec  :
DivX_311alpha
ffdshow
DivX_5.02

Så dette er altså nok, det er ikke nødvendigt med AC3-filter.
Forskellen ligger i Media-player.Win 2000 køre med 7.01, mens XP med SP1 køre med Media-player 9.0.
Der må være nogen der har fundet en løsning på dette problem, da alle med min opsætning har samme problem med AC-3 Codec.
Avatar billede bentn Nybegynder
12. februar 2003 - 23:57 #3
Har lidt svært ved at finde ud hvad dit problem er.
Hvorfor bruger du ikke BsPlayer, hvis den virker?
Media player 9 er der en del problmer med da den stadig er ude som en beta version.
Vil du bruge WMP, så brug version 6.4. - den er den bedste.- hold tingene adskildt.
Avatar billede bh27 Nybegynder
13. februar 2003 - 09:58 #4
Ja sorry det blev måske lidt indviklet. Men problemet er at hverken media-player el. BSplayer kan afspille de film med AC-3 0x2000 codec uden at ly´der er langt bagefter. Men Media-player laver åbentbart en forskel på computeren alt efter hvilken version det er.
Altså på en maskine med Win2000 løre filmen perfekt i Bsplayer, men på en maskine med XP køre lyder forlangsomt...!

Er der ikke nogen der har samme problem, eller kender løsningen ???

PS:
El-barto du skrev en gang at du kørte XP uden problemer, hvilke codec har du ??
Avatar billede bentn Nybegynder
14. februar 2003 - 18:54 #5
Jamen..? Hvorfor henter du ikke, Tsunami Codec & Filter Pack
som jeg skrev i mit første indlæg ?