Avatar billede gulbaek Nybegynder
11. februar 2003 - 21:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kald imellem User Controls

Jeg har lavet en program som består af en Form, og adskillige User Controls, mit problem består så lige i hvordan jeg fra den ene User Control kalder noget i de andre ?

Det jeg egentlig har gjort er at bruge User Controls som en slags frames og i venstre side har jeg en menu, op når man trykker på de menupunkter skal der i højre side vises den korrekte User Control.

Så i første omgang vil jeg gerne vide hvordan man kan sætte Visible på en User Control igennem en anden User Control.

Ja lidt indviklet forklaring, men håber nogen kan hjælpe mig.
Skriv lige hvis i ikke fatter hvad jeg mener.
Avatar billede ninakir Nybegynder
11. februar 2003 - 21:37 #1
Jeg kan ikke give dig det nøjagtige svar, men jeg tror du skal have fat i
Session state.
Tag lige en kik på dette link:
http://samples.gotdotnet.com/quickstart/aspplus/default.aspx?url=%2fquickstart%2faspplus%2fdoc%2fglobalasax.aspx
Avatar billede cms Nybegynder
11. februar 2003 - 22:07 #2
Hvis du vil have at UserCtrl1 (en menu) kalder UserCtrl2 (en infobox), begge på Page1, så kan du gøre sådan:
Lav en event i UserCtrl1, som du kalder når du har lyst til at kalde UserCtrl2.

public class UserCtrl1 : ... {
  public event EventHandler OnMenuClick;
  void SomeProcedure(){
    OnMenuClick(this, null);
  }

I din Page1, tildel så en handler til UserCtrl1.OnMenuClick

public class Page1 : ... {
  void MenuClicked(object sender, EventArgs e){
    UserCtrl2.MenuClicked(sender, e);
  }
  void Page_Load(){
    UserCtrl1.OnMenuClick += new EventHandler(MenuClicked);
  }

Hvor UserCtrl2 selvfølgelig har en func, der hedder:

public class UserCtrl2 : ... {
  public void UserCtrl2(object sender, EventArgs e){
    //bla bla bla...
  }

--
Du kan også bare gøre sådan (cirka):

public class UserCtrl1 : ... {
  public UserCtrl2 UserCtrl2;
  void SomeProcedure(){
    UserCtrl2.MenuClicked();
  }

public class Page1 : ... {
  void Page_Load(){
    UserCtrl1.UserCtrl2 = UserCtrl2;
  }

Og der er mange flere muligheder