Avatar billede tanker Nybegynder
11. februar 2003 - 16:24 Der er 4 kommentarer

Names-felter i NotesKlient

Kan man styre hvilke(n) adressebøger et Names-Felt kan populeres fra. (Uden at kode det selv).
Mit problem er at når dette felt senere skal "foldes ud" i en browser, er der risiko for at personer/grupper valgt på Notessiden ikke findes i Webserverens adressebog :(
Avatar billede Inge Nybegynder
11. februar 2003 - 18:28 #1
jeg ved ikke om jeg forstår dit spm rigtigt, men du kan i serverens notes.ini styre hvilke adressebøger der kan slåes op i. Du skal indsætte denne linie
config names=names.nsf,xxxnames.nsf osv
Avatar billede jogii Nybegynder
11. februar 2003 - 21:20 #2
denne løsning er ikke længere helt lovlig. Den hedder Cascading Address Books og blev udfaset engang i R4.6 code-stream. Afløseren hedder Directory Assistence (blev kaldt MasterNab en overgang).

Men dit problem med webserveren er at den skal have adgang til disse adressebøger. Evt skal du oprette replika kopier af adressebøgerne på webserveren eller lade webserveren hente listen fra en intern server igennem firewallen. Skal webbrugeren kunne vælge fra listen?
Avatar billede tanker Nybegynder
12. februar 2003 - 17:15 #3
Præcisering:
Der oprettes et dokument fra Notes med et felt
- få mere at vide her: (names-felt)
Når en webbrugere sidenhen læser dokumentet skal navnet være aktivt.
- men ikke alle "interne NAB-personer" (må) findes i den eksterne NAB.

Mit problem er blot at jeg ikke "gider" at lave min egen "pick-list" til Names-feltet (da der er 40.000+ personer i 3 forskellige interne NAB's og kun dem i den ene må bruges)
Avatar billede jogii Nybegynder
13. februar 2003 - 10:23 #4
" ... Når en webbrugere sidenhen læser dokumentet skal navnet være aktivt".
Hvad mener du med "aktivt"?
Skal det kunne vælges fra en liste?
Er feltet redigerbart over web og kan ændres?
Skal det være aktivt i sikkerhedsmæssig forstand, så den interne Notes-bruger kan være logget på og redigere dokumentet over web?

Du kan evt. lade feltet være skjult på i HTML-udgaven af formularen og lave et ekstra felt ("Beregnet til visning"), som kun viser værdien af det første felt.

//Jörg