Avatar billede gladmhensk Nybegynder
11. februar 2003 - 15:10 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Teenager job

Først: Dette er ikke en ansøgning bare et normalt Q...

Jeg er 14 år, og kunne tænke mig at høre om det er muligt i min alder (eller om nogle år) at få et job som har noget at gøre med it ?

Jeg er meget intereseret hvis der er andre på min alder som vil deltage i spørgsmålet...

Jeg kan html, php og er igang med java...
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. februar 2003 - 15:14 #1
Der er da helt klart mulighed for det, men jeg tror ikke du skal regne med et seriøst (læs ikke-sort) job for du er 18.
Avatar billede abpdk Nybegynder
11. februar 2003 - 15:15 #2
(for=før)
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
11. februar 2003 - 15:15 #3
Det regner jeg skam heller ikke med...men efterhånden som tingene skrider frem har jeg snart lyst til, at smadre de aviser som jeg tjener til dagen og vejen på...
Avatar billede 123maka Nybegynder
11. februar 2003 - 15:16 #4
Jeg er 14 og lytter gerne med ;)
gladmhensk > MSN: kawdk@msn.com
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
11. februar 2003 - 15:18 #5
I kan lige se den hp jeg har lavet for sjov...og så er jeg igang med et større projekt sammen med en ven på www.flysiden.dk

min egen: www.gladmhensk.madness.dk
Avatar billede _michael_ Nybegynder
11. februar 2003 - 15:18 #6
Gladmhensk> Hvad havde du tænkt dig jobbet med it skulle være om? Jeg ved godt, at du sikkert er ret ligeglad, bare du er igang. Men er det netværk, programmering, grafik eller bare lidt af det hele?
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
11. februar 2003 - 15:20 #7
Hmm...jeg ved mest om web-programmering, men selvføgelig er jeg bagud, da jeg kun kan html og php....det er jo heller ikke lige nu jeg står og mangler, men om 1-2 år kunne det da være noget, da jeg nok også har flere færdigheder der...
Avatar billede _michael_ Nybegynder
11. februar 2003 - 15:22 #8
Spørgsmål... Hvor meget tjener man på at gå med aviser eller som eks. flaskedreng?
Avatar billede 123maka Nybegynder
11. februar 2003 - 15:26 #9
_michael_ > Jeg ved ikke med aviser men reklamer er ihvertfald LANGT underbetalt
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
11. februar 2003 - 15:26 #10
hmm....jeg tjener ca. 500 om måneden hvor jeg har 3 ruter...og så skal der bruges bil ved mange af dem....og så er det ca. 15-20 reklamer pr. hus...flske dreng ved jeg ikke
Avatar billede 123maka Nybegynder
11. februar 2003 - 15:29 #11
gladmhensk -> Hvor er du fra?
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
11. februar 2003 - 15:31 #12
Fra smørum...tæt ved ballerup på djævle øen ;)

Er der nogle, som har prøvet at arbejde med it i en ung alder ?
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
11. februar 2003 - 15:31 #13
Maka har du ikke icq ??
Avatar billede 123maka Nybegynder
11. februar 2003 - 15:35 #14
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
11. februar 2003 - 16:17 #15
gladmhensk ..  min lillebror går med aviser. han tjener ca. 800-900 om mnd. han på en weekend rute. han har også gået med reklamer, de gange jeg har hjulpet ham med det må jeg også sige at reklamer er langt underbetalt.

Ang det at arbejde med IT i en ung alder, altså det bliver svært for dig at få andet end freelance web-programmering for der er mange arbejdsløse Datamatikere for tiden.
Avatar billede spr3kcer Nybegynder
11. februar 2003 - 16:17 #16
Ups han skulle ik have været med ..
Avatar billede spacey Nybegynder
11. februar 2003 - 16:19 #17
Hejsa

Det kan sagtens lade sig gøre at arbejde med IT når man er helt ung, jeg fik selv mit første faste job da jeg var 14 (freelancejob lidt inden) - og hvis du er dygtig nok kan du sagtens få den samme løn som voksne i tilsvarende jobs...

Jeg er selv 17 år nu (bor også i Ballerup), og har efterhånde haft fast job i branchen i 3 år, så hvis du har lidt mere specifikke spørgsmål om hvordan du kommer videre, så er du velkommen til at spørge løs her, eller på ICQ 54421231...

Mvh. Jens
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
11. februar 2003 - 19:05 #18
(Har lige været ud og "handle", men er tilabge igen;)

Jeg kunne da godt tænke mig web-programmering, som har været starten på min programmering indtil jeg kommer over til delphi/c++ nørderne senere hen i tiden ;)

Men jens jeg er meget interesseret i hvoen du fik dit første job...hvis du kan huske det :-D
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
11. februar 2003 - 21:47 #19
Eller spacey hvad du nu foretrækker ;)
Avatar billede askeb Nybegynder
11. februar 2003 - 21:47 #20
hey gladmhensk og 123maka. Er selv 14. Jeg var lige ved at oprette samme spm. da jeg fandt dette...jeg tror at det er sværere at få folk til at se det man laver, men prøv en anden strategi...jeg selv har været her på eksperten i et par måneder og synes selv at jeg er blevet MEGET bedre siden jeg startede...det gælder om at lave så meget som muligt, og så linke til nogen fede sider man har lavet, når man skal trække kunder til...har ikke selv lavet hjemmesider for penge endnu men håber det kommer snart...
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
11. februar 2003 - 21:55 #21
Jeg må give dig ret askeb...man lærer utroligt meget her på eksperten bare ved at læse af andres problemer...det er dog oftest svært at svare på dem ;)

Askeb vil du linke til nogle af de sider du har lavet og også dig 123maka...?
Avatar billede askeb Nybegynder
11. februar 2003 - 21:57 #22
www.networld.tk - kun lige begyndt....
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
11. februar 2003 - 21:58 #23
Nu når du siger det der med at vise frem osv. askeb har lige givet mig en mission: ;) lave et e-handels system (dog simpelt)
Avatar billede askeb Nybegynder
11. februar 2003 - 22:00 #24
må jeg få din ICQ? skal lige høre hvad du er ude på...
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
11. februar 2003 - 22:03 #25
hehe ja...hvor kommer du forresten fra ?
Men kommer nok først igang om en uges tid...

Avatar billede gladmhensk Nybegynder
11. februar 2003 - 22:19 #26
Synes aldrig jeg fik en specifikation fra Spacey :-D
Avatar billede madd Nybegynder
17. februar 2003 - 17:57 #27
Hej.

Jeg har arbejdet som freelance webdesigner/programmør de sidste 2 år. I dag er jeg 16 så det passer vel meget godt med, at jeg startede omkring de ~14 år.

Det kan sagtens lade sig gøre hvis du har referencerne og EVNERNE. Ofte kan det frygtes for arbejdsgiverne at de "unge" er umodne og ikke-kompetente til opgaverne. Får du bevist at dette ikke er sandt har du helt sikkert en chance. I starten kan du godt nøjes med en timeløn på 90-150 kr - den erfaring du får er utrolig vigtig senere hen; og lidt penge er bedre end ingenting.

Mange hilsner,

Mattias Pfeiffer
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
17. februar 2003 - 20:53 #28
Hehe 90-150 kr er dælme meget i sådan en ung alder...Jeg har taget initiativet til, at starte min egen webside service hvor, at jeg regner med firmaer kan få lavet info sider i standard design til billig penge (ca. 5-600 kr.), men mine evner til grafik er ikke specielt gode :-( Vil dog få lavet så de selv kan redigere teksterne via. php.....
Avatar billede askeb Nybegynder
17. februar 2003 - 21:01 #29
madd >> ja, det lyder jo meget godt ;) - har du nogen ideer til hvordan man kan markedsføre sig selv og komme til jobs? hvordan startede du?
/askeb
Avatar billede pallepirat Nybegynder
18. februar 2003 - 14:50 #30
hej gladmhensk

Jeg startede med IT da jeg var 10 år. Det var de gode gamle dage med min IBM PS/2 18 MHz power maskine:-)

Jeg er i dag 20 år, udd. datamatiker (bare for at have en udd) og direktør i en IT virksomhed.

Det jeg prøver at sige er at det ssagtens kan lade sig gøre at få arbejde som 14 årig. jeg har selv arbejdet proffesionelt med TI siden jeg var 15 år. Jeg startede med en løn på 200,- i timen og i dag sælger jeg konsulent ydelser til mellem 450,- og 1200,- i timen.

Bare arbejd og træn og arbejd så meget som muligt, og sørg for at skaffe dig kontakter i forretningslivet - så skal du nok komme i gang hurtigt.

Mvh.
Kristian Sørensen
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
18. februar 2003 - 16:44 #31
Øver mig skam også :-)

madd jeg kunne også tænke mig, at høre om din start...
Avatar billede staz Nybegynder
19. februar 2003 - 10:23 #32
Find noget freelance til og starte med. Det med en 14-årige starten et webbureau op griner folk bare af. Men lav noget for andre som har brug for det. Jeg startede som 16-årige og har idag en del freelance kontakter og får hele tiden flere.

En anden god ting er og lave nogle gode referencer. Jeg startede fx. med og lave gratis design til folk, bla her på eksperten.dk, og derved havde jeg en del fede ting og vise frem når der skulle bydes på en opgave.

Det er måske nemmere for mig som designer... ved ikke, men der er kun en ting og gøre: klø på! :)

Jeg fylder 19 om 14 dage og sidder som ansvarlig for det grafiske område hos et webbureau i Aalborg. En lille virksomhed som bla. har interflora, stenaline, dr, sonofon og mange andre store virksomheder som kunder. Og nu er det mig der levere alt grafikken... Og dette skyldes én ting. Mine evner, som jeg har udviklet gennem alt mit gratis arbejde. Så klø på ;)
---- Staz ----
Avatar billede sazo Nybegynder
05. marts 2003 - 19:00 #33
Jeg arbejder også selv med html, java, flash og andet. Jeg er ligesom dig 14 og jeg er igang med at få mit første betalte job... og det er tæt på...
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
05. marts 2003 - 19:18 #34
Federen. Hvoen fik du det ?
Avatar billede 123maka Nybegynder
05. marts 2003 - 20:56 #35
Hæng i, klø på, spørg folk du kender eller en side du lige kommer forbi hvor du mener at det kunne du gøre bedre.
Jeg har tjent en del småtterier på det.
Men erfaring har jeg fået massere af.
Avatar billede sazo Nybegynder
13. marts 2003 - 08:54 #36
Det er også nogenlúnde sådan jeg har gjort...
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. marts 2003 - 19:52 #37
tja det er helt sikkert muligt jeg har været ansat i et pro. IT-firma siden jeg var 16
Avatar billede tex- Nybegynder
08. juni 2003 - 17:28 #38
Hej gladmhensk
Jeg har et par ideer vi kan lave sammen. Hvis du er interseret kan du finde mig på IRC, PARTYMACHINE.dk eller skriv til mig på tex_outq@hotmail.com

TeX
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
08. juni 2003 - 17:41 #39
Er for tiden bannet på quakenet (fordi jeg fik en trojansk hest mens min pc var slukket ;)

Men kommer derind om ca. 4 dage når bannen er ovre....kan du fortælle lidt om ideen ?
Avatar billede tex- Nybegynder
08. juni 2003 - 17:42 #40
det er på undernet
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
08. juni 2003 - 17:45 #41
Hvilken af undernet serverne er det ? (der er 10 forskellige..)
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
10. juni 2003 - 12:11 #42
*LÅST*
Avatar billede dreyfusdk Nybegynder
13. september 2003 - 14:02 #43
Hvis det er kunne I (ser at der er flere der søger job inden for It) prøve at oprette et stillingsopslag på http://www.programmoer.dk - Her er der daglig mange private såvel som virksomheder der browser de nyeste jobannoncer igennem. Ellers vil jeg foreslå at bruge nogle af de andre IT-jobdatabaser der findes ude på nettet, og simpelthen bare gå igang med at gøre sig selv synlig.