Avatar billede majbritt05 Nybegynder
11. februar 2003 - 12:10 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

genstarter, hvis ingen aktivitet :-(

Hejsa.

Jeg har fået et irriterende problem med computeren. Den lukker ned og genstarter, hvis der ikke er nogen aktivitet på den i cirka fem minutter. Selv hvis jeg læser mails og ikke foretager mig andet - så lukker den ned - og starter så med at 'skanne' for fejl og en påmindelse om at huske at lukke korrekt ned.

Er der nogen, som ved hvad det kan skyldes? Og hvad jeg kan gøre ved det?

Jeg har prøvet at ændre på strømstyring under kontrolpanelet (et råd jeg fik) - men det har ikke hjulpet.

Jeg har windows 98 (hvis det har noget at sige?).

Håber nogen vil og kan hjælpe.

På forhånd tak.

mvh Maj-Britt
Avatar billede halifax Nybegynder
11. februar 2003 - 15:19 #1
Er du ved at have harddisken fyldt op, og er det længe siden du har kørt defragmentering? Det kan være årsagen (har selv lige prøvet) men ikke nødvendigvis løsning på dit problem. Prøv alligevel defrag.

Åbn Denne computer, højreklik c-drev, vælg Egenskaber -> Funktioner -> Defragmentering.

Et andet forsøg kunne være at reparere systemfiler. Klik Start -> Kør skriv sfc <OK>. Scf = SystemFileChecker. Win98 skiven skal være i cd-rom drevet.
Avatar billede coltman Nybegynder
11. februar 2003 - 16:45 #2
Højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber. gå hen til fanebladet screensaver. og gå ind under energistyrring. Slå al strømbesparende fra, og se om det hjælper...
Avatar billede halifax Nybegynder
11. februar 2003 - 21:33 #3
coltman - Læs dog spørgsmålet, inden du svarer, som du gør.

Citat Maj-Britt: "Jeg har prøvet at ændre på strømstyring under kontrolpanelet (et råd jeg fik) - men det har ikke hjulpet."

Via Kontrolpanel kommer man til nøjagtig det samme, som det du svarer. *LOL*  " - men det har ikke hjulpet."
Avatar billede coltman Nybegynder
11. februar 2003 - 23:00 #4
Sorry, jeg kører win2k, og under denne er det to forskellige ting at gøre som jeg beskrev, og at tage den via kontrolpanel. Jeg har vidst glemt lidt for meget af Win98. (..men det var venligt ment!)
Avatar billede coltman Nybegynder
11. februar 2003 - 23:05 #5
Det lyder som om der er et stik der sidder løst et eller andet sted. Enten uden for maskinen Check strømkabel (Skift det hvis du kan)

hvis det ikke hjælper kan det også være inden i maskinen. Har du mod på at kikke derind? Hvis du tager strømen fra og åbner, kan du checke at alle stik der er forbundet til noget også sidder som de skal.
Avatar billede majbritt05 Nybegynder
26. august 2003 - 10:10 #6
Hejsa.

Jeg fandt ud af at det var strømforsyneren det var galt med. Det er en typisk fabrikationsfejl for en family net pc.

Da jeg ikke længere har problemet, vil jeg give jer halvdelen hver, som tak for forsøg på hjælp.
Avatar billede backside Nybegynder
03. april 2004 - 20:45 #7
Er der en der ved hvilket bundkort der er i sådan en fætter?
Avatar billede majbritt05 Nybegynder
04. april 2004 - 15:12 #8
Hej Backside.
Jeg ved ikke, hvilket bundkort der er, men her er en side med mange oplysninger om f@milynetpc'en, måske du kan finde det der :-)

http://www.geocities.com/noniaster/
Avatar billede backside Nybegynder
04. april 2004 - 16:59 #9
Jeg takker, men manualen man kan få via det link er ikke til nøjagtig den der er afbilledet på siden. (F@mily NetPC II)
Jeg mangler en bundkort manual.
Avatar billede majbritt05 Nybegynder
06. april 2004 - 14:03 #10
okay... den ved jeg desværre ikke, hvor du kan få.