Avatar billede zubmit Nybegynder
11. februar 2003 - 11:23 Der er 6 kommentarer og
4 løsninger

format c:

Jeg er i gang med at formattere mit c drev. Jeg bliver nød til  at gøre det i dos men når jeg starter mit windows 2000 proffesional op og derefter trykker F8 så kommer der en menu op (som der plejer) men der står ikke start i DOS. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
11. februar 2003 - 11:24 #1
har du ikke en 2000 bootdisk??? for så ville det da være meget nemmere.
Avatar billede kenp Novice
11. februar 2003 - 11:24 #2
Der er ikke dos i winows 2000, som du er vant til, men boot på din cd så nå rdu til ny installation, der kan du bede om at den skal formater dit c-drev
Avatar billede daddio Nybegynder
11. februar 2003 - 11:25 #3
Du kan boot fra 2000 cd'en og formatere fra den.. ! Under installationen kan du vælge at slette partitioner og formatere dem...
Avatar billede professoren Nybegynder
21. februar 2003 - 17:14 #4
Du kan formattere fra en DOS-boot diskette, eller direkte fra Dos. Under opstart af windows can du "stoppe" .bat-filen med ESC eller control+ C, og så starter din PC op i DOS..og du kan gøre hvad du vil!
Avatar billede machaveli Nybegynder
28. februar 2003 - 12:42 #5
en anden måde formatere den på er at du skal have en win98se start diskete(den får din maskine til at starte i DOS,så bagefter siger du bare format C:)
      prøv it..
                                                    mvh machaveli
Avatar billede kenp Novice
28. februar 2003 - 16:10 #6
machaveli, det vil være lidt svært specielt hvis han ikke bruger FAT filsystemet men NTFS
Avatar billede zubmit Nybegynder
28. februar 2003 - 23:06 #7
kenp, jeg har FAT system :)
Avatar billede zubmit Nybegynder
28. februar 2003 - 23:07 #8
Problemet er bare ... Hvor for jeg Win 98se start diskette?
Avatar billede machaveli Nybegynder
28. februar 2003 - 23:08 #9
nej kenp, det vil ikke være svært...hvis han gøre det på den måde(dette med startdiskete fra win98se) og han beholder nuværene fil system...*hvis han skal installer en anden  styresystem,det styresystem fortaller selv hvilken fil system skal bruges,altså under instalationen kan han vælge fil systemet...

                                            mvh machaveli
Avatar billede kenp Novice
01. marts 2003 - 12:29 #10
http://www.eksperten.dk/spm/319212 her kan du finde en bootdisk