Avatar billede ralfi Nybegynder
10. februar 2003 - 23:39 Der er 81 kommentarer og
1 løsning

Stort problem med TDC Bredbånd

jeg har et problem med TDC Bredbånd.
Jeg har to computere på netværket som begge kører Xp. og som er samlet i en Linksys swich.

jeg kan ikke få kontakt med min Linksys Router, på den måde TDC siger jeg skal. De siger at jeg skal skrive en ip adresse i min browsers adresse boks, og der efter vil jeg få kontakt med min Rounter.. men det får jeg ikke.

Jeg har også prøvet manulet at oprette en forbindelse via "Internet Instillinger" og det virker heller ikke. Der for jeg at vide at den ikke kunne få forbindelse til fjerncomputeren.

Alle mine stik sidder rigtigt, har tjecket flere gange.. og min Rounter virker fint over netværk.. men kan ikke findes i browseren, så jeg kan komme på nettet.

Kræver nok en insider i dette system.. eller en der bare ved meget om den slags..

du får en røvfuld point, hvis du kan klare dette problem for mig.. så hjælp!!
Avatar billede ffn Nybegynder
10. februar 2003 - 23:52 #1
prøv i adresse linjen i IE at skrive http://192.168.1.1 kommer du da ikke kontakt med din router?
Avatar billede ffn Nybegynder
10. februar 2003 - 23:52 #2
du kan også prøve bare at klikke på mit link!
Avatar billede hub Nybegynder
10. februar 2003 - 23:54 #3
Prøv at stoppe en evt. popupkiller du måtte have kørende..
Avatar billede jpvj Nybegynder
10. februar 2003 - 23:56 #4
Hvad er din netværks konfiguration? IP-numre/subnet mask?
Bruger du det rigtigt IP nummer?
Gå evt. i en kommandoprompt og skriv
c:\>ipconfig

Så får du output i stil med:

Ethernet adapter Local Area Connection:

        Connection-specific DNS Suffix  . : on-site.dk
        IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.25
        Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
        Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Default Gateway adressen er (formodentlig - med forbehold for obskure netværks konfigurationer) adressen på din LinkSys router.

JP
Avatar billede ralfi Nybegynder
10. februar 2003 - 23:58 #5
ja netop den ip adresse 192.168.1.1 har jeg prøvet 1000 gange.. og det virker ikke.. den søger bare efter adressen med .dk .org. .com bagefter..

jeg tror det er min internet instillinger der er galt på den..
eller også er det noget mere teknisk galt
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 00:03 #6
jeg tror JP er inde på noget af det rigtige..
jeg har skrevet command i kør.. og derefter ipconfig

jeg har netop fået det vindue op.. med de oplysninger som JP skrev..
men hvad skal jeg gøre for at få de rigtige instillinger.. da de jo nok er forkerte
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 00:06 #7
i min standardgateway står der 192.168.1.100
og det tror jeg er forkert.. da jeg selv sad og rodet med det på et tidspunkt

hvordan ændre jeg det til det rigtige og hvad er det i så fald

takker mange gange for de nyttige oplysninger indtil videre..
tror helt sikkert JP er inde på noget rigtigt
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 00:16 #8
vælg indstililnger>>kontrolpanel i menuen start vælg ikonet netværk >>vælg TCP/ip egenskaber

vælg hent automatisk ip adresse og brug fanebladene til at bladre rundt i
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 00:21 #9
den er feset ind.. har lavet netværk i flere år.. men jeg er ikke 100% klar på hvordan bredbåndet skal kører over netværket.. og hvordan jeg får de rigtige ip adresser i min standardgateway

for den tror jeg er forkert.. hvordan er jeg sikker på at jeg får lavet det rigtigt igen
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 00:21 #10
ralfi> Nu kender jeg ikke din router konfiguration. De fleste routere er som standard sat op med en DHCP server. Hvis du følger ffn's vejledning, vil din maskine sende en forespørgsel til routeren om alle nødvendige(!) IP indstillinger, bla. IP nummer, netmask, name server og default gateway.

Når du har ændret dine indstillinger, så kør ipconfig igen, og post dine resultater.

Hvis dit IP nummer hedder noget i stil med 169.xxx.xx.x så kører der ikke en DHCP server, og så skal vi prøve noget helt andet. Så skal du lige maile model nummeret på din router, så må vi lige se i en manual - som du naturligvis kender ind og ud allerede - ik'? :-)

Mvh JP
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 00:23 #11
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
11. februar 2003 - 00:31 #12
gå ind i "Start" vælg "Kør" skriv "cmd" og tryk enter, så åbner din command-prompt, skriv så nu "ipconfig /release" lad den tænke færdig, skriv derefter "ipconfig /renew" og vent til den er færdig med at tænke, du vil nu få frisket alle dine ip settings op, luk command-prompt igen, og start din webbrowser og prøv at skriv " http://192.168.1.1 " nu og se om du ikke får fat i den.... :o)
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 00:31 #13
ffn> Det lyder som en god idé :-)
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 00:34 #14
jo tak jeg har læst den brugsanvisning mange gange.. tak for linket.. det kigger jeg lidt på..

I mine egenskaber for TCP/ip, har jeg sat den til selv at finde en ip adresse.. men det ser ud til at jeg har den forkerte ip adresse.. for den passer ikke til det jeg får at vide på TDC's hjemmeside..

min ser sådan ud: 192.168.1.xxx
og den skal se sådan ud: 192.168.1.X

hvordan ændre jeg det
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
11. februar 2003 - 00:35 #15
er du på nettet med adsl nu?
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 00:40 #16
nu har jeg opfrisket mine ipadresser.. og fået præcis de samme igen
jeg kan også lige sige at mine instillinger ser præcis ud som de skal ifølge TDC: http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=39292&dogtag=tdco-40536

og i browseren kan den stadig ikke finde siden.. og reagere ikke på adressen 192.168.1.1
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 00:40 #17
nej jeg bruger en 56k forbindelse nu..

hehe nej så dum er jeg heller ikke
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
11. februar 2003 - 00:41 #18
står det sådan her? : www.martinit.dk/ip1.gif
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 00:45 #19
nu bruger jeg Xp.. men ja prøv at kig på mit link, der kan du se at det stemmer overens: http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?id=39292&dogtag=tdco-40536
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
11. februar 2003 - 00:45 #20
og sådan her, hvis du trykker på knappen advanceret i det billede jeg lige har sendt link til ????:
www.martinit.dk/ip2.gif
www.martinit.dk/ip3.gif
www.martinit.dk/ip4.gif
www.martinit.dk/ip5.gif
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
11. februar 2003 - 00:46 #21
mener det skulle være nogenlunde ens :o)
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 00:47 #22
ralfi> Det du ser, er din LAN IP adresse. Det ligger i et private range (ex. 192.168.1.0/24, dvs. et klasse C netværk).

Du kan rolige skrive alle tal - 192.168.168.x kan ikke tilgås udefra, med mindre vi kender din eksterne IP adresse OG du har sat indgående routing op :-)

I praksis ser dit netværk således ud:

| = netværk interface (= "netkort")

Du har et LAN med x pc'ere - IP numre 192.168.1.xxx. I nedenstående eksempel, viser jeg kun med 1 PC, men den kan betragtes som flere:

PC | <-> | Router | <-> | TDC GW | <-> "INTERNETTET"

Når du skriver ipconfig på din pc, får du IP konfigurationen for netkortet i din pc. Din GW er den IP adresse, som "trafik der ikke hører hjemme på mit subnet (i dit tilfælde LAN)" skal sendes videre til. Din ipadresse er ikke umiddelbart forkert. Kan du pinge din GW? (dvs. ping ipnummeret på din Default GW?).

GW IPadressen skal være det samme IP nummer som din router har på indersiden (nærmet din pc). Hvis de ikke er det samme - så kan der ikke sende IP pakker ind/ud.

IP adressen på GW yderside bliver tildelt af TDC og er en offentlig IP adresse, dvs. det er den adresse man skal "snakke" med, hvis man vil ind på din pc. Men igen - det er formodentlig lukket som standard opsætning.

JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 00:48 #23
Du har ikke ved en "fejl" sat proxy op i din Browser? Hvis ja, så slå det fra.
Avatar billede hedegaard1 Nybegynder
11. februar 2003 - 00:49 #24
Hvis Switch'en er indbygget i routeren, så glem dette svar

Jeg mener der skal være et kryds kabel imellem router og switch, har du det?
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 00:50 #25
jamen, ved vi over hovedet om stikke sidder rigtigt? er det ikke noget med at det skal være et "krydset" kabel et sted?
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 00:50 #26
stikke=ledninger :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 00:54 #27
Kig på din router og se om der er lys i LED'en for den port, der forbindes til din switch (hvis det da ikke er en og samme box). Hvis ikke, så prøv at finde en "Uplink" indgang i stedet.

JP
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 01:06 #28
jeg bruger WAN indgangen.. og det skal man..

jeg er ikke så haj til det med IP adresser som i nok kan se.. men jeg kan da lige give den her så.. så ved i ihvert fald det

kommer her: 192.168.1.101

og det skulle da også være rigtigt nok.. da vi har to computere på netværket.. men ved stadig ikke hvad problemet er.. og alle de screenshots i har lagt ud til mig.. passer også godt nok til min forbindelse..
Avatar billede rbn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:06 #29
Når du laver en IPCONFIG hvilken gateway få du så og har du prøvet at skrive denne ipadresse ind i browersen, for hvis du få en ip fra routeren (du har sat det op til DHCP) så er gateway'en routerens ipadresse.

Din ipadresse kan se sådan her ud
192.168.1.xxx (alt mellem 0-255)

Routeren ipadresse
192.168.1.xxx (alt mellem 0-255) Det "normale" plejer at være .1.1 men som du selv har skrevet ser det ud til at den har .1.100
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 01:11 #30
ok jeg får en gateway der hedder 192.168.1.100

men routerens skulle da være 192.168.1.1 skulle den ikke
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 01:14 #31
hahah i love you guys.. nu er har jeg fundet ud af at routerens ip hedder 192.168.1.100 og ikke det andet..

hvad gør jeg så i den menu der kommer..
Avatar billede rbn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:16 #32
Det kommer an på hvordan routeren er sat op, det ser ud til at din er sat op til at have adressen .1.100, men jeg vil tro at hvis du laver en hardware-reset på den få den adressen .1.1

Har du prøvet at skrive denne adresse (192.168.1.100)ind og få du så siden frem ??
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:16 #33
i hvilken? den når du når til routeren? via http://192.168.1.1 ?
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 01:17 #34
jeg har ændret routerens ip.. så den nu er tilbage til det gamle igen..

men hvad skal der stå i WAN connection type?
Avatar billede rbn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:17 #35
Det skal lige siges at det ikke har nogen betyding hvilken ipadresse den har (bare så længe man ved hvilken det er :O) )
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:18 #36
i routeren skal du setup vælge PPPoE
indtatse din 12 cifrede kundenr og adgangskode
sætte mærke i Connect on demand
sætte max idle time til 5 min
trykke apply
Avatar billede rbn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:18 #37
Det kommer an på hvilken bredbåndstyde du har fra TDC. Men det vil nok være dynamisk ip du skal have der.
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 01:20 #38
ja okay.. denne her kan jeg huske.. skal nok lade være med at ændre den igen

men den vil ikke connecte tol PPPoE
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 01:22 #39
ffn> Det er ikke korrekt. BB|ADSL (som angivet i første indlæg) ... eller hvad det nu hedder i denne måned ... kører ikke med PPPoE klient.

Du skal blot vælge DHCP klient, og så kører det automatisk!

JP
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:28 #40
nå nu i er så kloge :-) kan jeg måske stille et spørgsmål, hvordan åbner jeg for portene "4661 TCP, 4662 UDP og 4665 UDP" på min linksys router?
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 01:31 #41
ffn> Kender ikke routeren, men det liger vist eDonkey *G*.
Jeg har faktisk ingen idé. Jeg antager at alt er åbent for udgående traffik, så du skal have lavet et par regler, der mapper indgående traffik på
TCP 4661 WAN IP -> TCP 4661 din PC IP, osv.

Send mig et link til en online manual, så skal du få lov at betale en røvfuld points bagefter *G*
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 01:32 #42
Hva'e ralfi ... er du gået i selvsving?? Eller sidder du bare og slamsurfer i bar glæde over din nye forbindelse? :-)

JP
Avatar billede rbn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:34 #43
He he ja det ligner en god gang Edonkey :O)
Jeg mener at det hedder hostmapping (hvor du angiver hvilken port der skal åbnes og hvilken intern Ip den skal hen til) men du skal ikke hænge mig op på det, det er lang tid siden at jeg har haft fat i en Linksys router :O)
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:35 #44
jeg har prøvet det her http://www.edonkey2000.dk/guides.php men jeg tror ikke det virker, for når jeg add og logger ud og ind igen så forsvinder det fra min list igen...
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 01:35 #45
jeg har taget et screenshot.. så i kan se hvilke valgmuligheder jeg har i forbindelserne..

ingen af dem hedder DHCP

www.kvisgaards.subnet.dk her er mulighederne jeg har
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:35 #46
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 01:37 #47
hehe nej jeg slamsurfer ikke før det virker.. og det gør det ikke endnu
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:38 #48
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 01:38 #49
Helt præcist: Hvad hedder dit ADSL abonnement? Det HAR betydning for valget.

Hvis det er telefon+ADSL i 1 abb., så er det "Obtain an IP automatically."

JP
Avatar billede rbn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:39 #50
Det er den der hedder "Obtain an ip automatically" du skal vælge vil næsten tro, det er det man kalder dynamisk eller for fra en dhcp-server.
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:41 #51
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 01:41 #52
Har du forresten haft sat din computer direkte i ADSL modemmet? I så fald går der op til 1 time, før din router kommer på. Det skyldes, at IP trafikken først routes, når du har fået et IP nummer af DHCP serveren. IP numrene har en lease på 1 time. Der kan ikke uddeles et IP nummer til et netkort med et andet MAC nummer, så længe leasen er gældende... (sort snak ik'??!)

(Med mindre du atter smækker din computer direkte til, og skriver "ipconfig /renew" og "ipconfig /release" i en kommando prompt og derefter sætter din router til).
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 01:45 #53
skal jeg opdatere min firmware.. for det er ikke den nyeste kan jeg se..

eller er det ikke vigtigt
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 01:46 #54
ffn> Side 58 øverst *G*
Du skal bruge de nederste felter til at skrive hhv 4661, 4662 osv, og husk at vælge TCP/UDP. Du gentager portnumrene i int. kolonnen, og til sidst skriver du det sidste ciffer i ipnummeret, så det matcher din egen maskines.

Hvis du bruger DHCP (Automatisk opsætning) skal du måske overveje statisk i stedet for, da det ikke er "pænt" at bruge DHCP når maskinen skal have et fast IP nummer (det kunne jo skifte), og så passer ip nummeret som pakkerne forwared til ikke mere.

Points? *G*

JP
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:46 #55
det er ikke vigtigt for at få det til at virke men det er da godt at få gjort en dag, bare lige en reminder :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 01:47 #56
ralfi> Det er formodenligt ikke nødvendigt. Grundlæggende funktionalitet plejer at virke. Du kan jo altid gøre det senere, når der er hul igennem :-)
Avatar billede rbn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:48 #57
Det er muligt i routeren at clone mac adressen fra computeren, så adls modemet tro at det er det samme som det hele tiden har været, side 64/65 i manualen. ( side 36 i adobe )
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 01:51 #58
rbn> Nå ja... det havde jeg ikke tænkt på. Men ralfi har endnu ikke svaret på, om han har haft sin computer eller ander DHCP klienter sat direkte i ADSL modemmet.
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:53 #59
ja, men det var også det den anden guide sagde men den ville ikke gemme det jeg indtaster ej helelr hvis jeg sætter "hak" enable
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 01:54 #60
ffn> Det er brugerfejl!!! *G*
Avatar billede rbn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:54 #61
jpvi> Nej det har du ret i, men nu har han ihvert tilfælde få muligheden for at gøre det :O)
Men nu vil jeg smutte i seng, håber at det kommer til at virke Ralfi
Sov godt alle
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 01:55 #62
nat jeg skal køre hjemmefra kl 7,30 *gaab*

Glæader mig til at se hvad i har fundet udaf med ralfi
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 02:00 #63
ffn> Sorry for det. Se på side 56 i stedet. Det andet var i forbindelse med uPnP, og det ved jeg ikke hvor godt spiller. Sidste test jeg så for ½ år siden, var ikke imponerende.
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 02:01 #64
jeg har opdateret min firmware.. og det virker fint nok..

men jeg har lagt mærke til at hver gang jeg intaster min password.. og trykker apply.. kommer billedet med vent lidt.. og derefter vender den tilbage til det igen.. og har ændret mit password igen.. hvorfor gør den det??
og hvordan undgår man det?
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 02:03 #65
Formodentlig fordi den kontrollerer din PPPoE forbindelse, som IKKE virker hvis du har BB|ADSL / TDC Bredbånd.

Kan du ikke oplyst præcist, hvilket abb. du har? Ellers kommer vi ikke videre?

JP
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 02:07 #66
jo da

jeg har TDC Bredbånd ADSL 256/128 lavet med en delt telefonlinie.. til tlf og bredbånd

var det det du mente??
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 02:11 #67
Ikke helt. Mente om set var et samlet abb. for tlf og ADSL?
Har du evt. et link til TDC hvor produktet (eksakt det du har) er beskrevet?

Har du forresten prøvet "Obtain IP automatically"?

JP
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 02:15 #68
når jeg vælger optain IP automatically.. står der i status disable ud for connect.. og jeg kan dermed ikke connecte
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 02:18 #69
Det er nok, fordi den så er connected :-)

Disable betyder her "Slå forbindelsen fra" :-)
Behold "Obtain .." og prøv herefter at skrive "ipconfig /renew" på din PC. Så skulle din NS bliver opdateret og du burde kunne surfe.

Du kan evt skrive ipconfig /all og poste resultatet her.

JP
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 02:24 #70
nej det er ikke en knap der hedder disable.. det står der bare ud for connection.. og jeg kan ikke gøre noget

men jeg fik at vide at jeg skulle bruge PPPoE og ikke andre
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 02:28 #71
Ring til mig 4071 4242 - det er nok det hurtigste :-)
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 02:33 #72
ok tak
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 03:25 #73
Well... det ser ud til at det er et TDC problem. ralfi har TDC Internet Bredbånd, og skal benytte PPPoE. Hverken router eller XP kan få forbindelse. XP's fejlmeddelelse er "No anser from remote host" (eller noget i den stil).

Vi aftalte at han (atter!) ringer til supporten i morgen, og får nogen til at kigge på det hos TDC.

Go' nat!

JP
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 08:42 #74
jeg er spændt på at høre hvad der skete oog om du kom på....det er ny federe med et adsl forbindelse end et 56k modem :-)
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 14:37 #75
Nu har jeg ringet til TeleDanmark igen.. Og de kan stadig ikke se hvad der er galt.. men jeg har så fået en tid hos en tekniker.. som efter sigende skulle kunne andet end bare løfte røret på en telefon. han skulle ringe i morgen..

Og der er jeg blevet lovet at det skulle virke.. så det sætter jeg næsen kraftigt op efter..

PS: Tak for jeres støtte
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 20:19 #76
hovsa jeg glemte at give point i min iver efter at få min forbindelse til at virke.. e

jeg giver de 200 point til jpvj, da han hjalp mig med at komme til en konklution.. takker..
Avatar billede ffn Nybegynder
11. februar 2003 - 20:57 #77
øv, jeg synes nu også jeg hjalp en del til....ikke at det førte til noget, men havde da håbet at få lidt points for det *snøft* :-(
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 22:14 #78
hehe sorry.. Men mange tak for hjælpen alligevel..
Avatar billede ralfi Nybegynder
11. februar 2003 - 22:16 #79
jeg poster lige et indlæg når jeg har fået forbindelsen op at køre..

så kan det jo være at jeg er så glad at jeg kaster med point til alle sider..

man kan jo håbe
Avatar billede jpvj Nybegynder
11. februar 2003 - 23:02 #80
Tak for points og held og lykke. Det er sg' ærgeligt, at du har fået så mange startproblemer. Når det virker, vil du til gengæld komme til at hade dit modem *G*

JP
Avatar billede ralfi Nybegynder
12. februar 2003 - 16:55 #81
jeg har vist et ret unikt problem tror jeg..

jeg har i dag snakket med en server tekniker fra teledanmark om problemet.. han gav mig en masse vejledning og den fulte jeg selvfølgelig som jeg skulle.. men det virkede stadig ikke.. fik stadig fejlen "Can not connect to PPPoE server.. ok godt

Han ringede mig op igen efter jeg havde snakket med han mange gange og han havde lavet forbindelsen igen flere gange..
Hans endelige konklution var at han aldrig havde prøvet noget lignende og at hans bud på problemet var at det var mit modem, det var galt med, og han ville sende mig et nyt.. som skulle komme på fredag..

og hvis det ikke var det...kunne han ikke gøre mere for mig...Betrykkende at få at vide ... fuck jer Teledanmark... det er hvad jeg har at sige til det
Avatar billede ralfi Nybegynder
14. februar 2003 - 10:40 #82
Nu har jeg fået mit nye modem.. og det virker fantastisk godt faktisk.. så nu er jeg gode venner med TDC igen.. ahh det var godt