Avatar billede smudo Nybegynder
10. februar 2003 - 23:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Adminstrator password

Jeg har lige installeret Windows 2000 Advanced Server, hvor jeg har sat et adminstrator password op. Jeg har derefter sat nogle andre brugere op og nu virker mit adminstrator password ikke mere...Er der en måde hvorpå man kan finde dette password, som åbenbart ikke er det jeg satte op? Kan man boote op med et program og ændre passwordet evt.?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 23:33 #1
Avatar billede smudo Nybegynder
10. februar 2003 - 23:34 #2
kigger
Avatar billede laje3 Nybegynder
10. februar 2003 - 23:39 #3
Du kan prøve ERD Commander 2002. Du tror at det er løgn, når du booter op på det. Skipper alle passwords og kan ændre det adm. password. Prøv det - good luck!

Laje
Avatar billede smudo Nybegynder
10. februar 2003 - 23:53 #4
tak laje3, men det er lidt dyrt med 500 dollars. Findes der ikke en trial?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. februar 2003 - 01:38 #5
Avatar billede mrh Nybegynder
11. februar 2003 - 09:46 #6
ERD Commander 2002 er perfekt til det problem du har her

Her kan du bestille en 30 dages trial version, men det tager nok for lang tid.

http://www.winternals.com/trynow/
Avatar billede iceman_martin Nybegynder
11. februar 2003 - 11:11 #7
Hvis du stadig har problemer med at logge på, og ikke ønsker at genstarte, har jeg et program (linux baseret) der kan hjælpe dig. Så hvis du ønsker dette, så drop lige en mail :-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. februar 2003 - 22:25 #9
Boot på en startdisk af en eller anden slags. Skift til x:\winnt\system32\config Slet alle sam.* filer og du kan starte med at blankt admin password. Hvis du kører NTFS skal det gøres lidt anderledes
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. februar 2003 - 23:34 #10
takker for point.
Avatar billede burningice Nybegynder
16. februar 2003 - 23:51 #11
... og hvad var løsningen så? umiddelbart burde tpo jo have fået pointene, men... ?
Avatar billede laje3 Nybegynder
17. februar 2003 - 17:12 #12
Se også lige denne artikel.

Virker løsningen??