Avatar billede lava Nybegynder
10. februar 2003 - 21:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mystisk fejl

Jeg får følgende fejl i system loggen:
Der blev fundet et identisk navn i TCP-netværket. IP-adressen på den
computer, der sendte meddelelsen, findes i datafeltet. Brug nbtstat -n i et
kommandovindue for at se, hvilket navn der skaber konflikten.

Der er ikke 2 ens maskiner (samme navn) på mit netværk.
Dog har jeg igår haft denne maskine af domænet og på igen
Er der nogle ideer ?

Lava
Avatar billede jespernaur Nybegynder
10. februar 2003 - 22:38 #1
Hvad skriver den hvis du gør som den anbefaler?
Avatar billede lava Nybegynder
10. februar 2003 - 22:41 #2
Noget med at alle "Typer" er unikke altså ingen fejl.
Kan det være en eller anden tabel der skal opdateres da maskinen har været af domænet ?
Avatar billede jespernaur Nybegynder
10. februar 2003 - 22:46 #3
Du må jo have flere maskiner - har du prøvet nbtstat -n på dem alle sammen, og i særlig grad den der har den IP-adresse, der står i loggen?
Avatar billede lava Nybegynder
10. februar 2003 - 22:48 #4
Men det ip nummer der står i loggen er maskinen selv ?
Avatar billede jespernaur Nybegynder
10. februar 2003 - 23:04 #5
Er der en anden maskine, der har samme IP-adresse? Det kan du checke ved at ping'e denne adresse fra en af de andre maskiner, på et tidspunkt hvor problembarnet IKKE er koblet på.
Avatar billede mfpoulsen Nybegynder
11. februar 2003 - 17:08 #6
Findes der en WINS server i netværket som måske ikke er helt opdateret ?
Avatar billede lava Nybegynder
11. februar 2003 - 17:57 #7
Der er en WINS server på netværket
Hvordan kontrollere man om ens WINS server er opdatere ?
Avatar billede mfpoulsen Nybegynder
11. februar 2003 - 18:01 #8
Du kan ikke helt se om den er opdateret da den som hovedregel skal opdateres manuelt. Men du kan se om der er en anden IP adresse som har samme navn som din PC - det kan du se i en tabel på WINS serveren... Hvis der er det, så ret den indgang i tabellen til at pege på din IP adresse (eller slet den, for testens skyld).