Avatar billede holbek Nybegynder
10. februar 2003 - 21:04 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Digitalkamera Har den skærm???

Jeg overvejer at købe dette kamera, men jeg vil gerne vide om i kan se om den har en farveskærm, hvor man kan se billederne på. Og hva syntes i om kameraet, når jeg bare vil bruge det til at tage billeder af venner og sån.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324847893  Nogen der kan finde yderligere data ville jeg bliver Happpy...
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 21:07 #1
Display: 1.5" TFT LCD
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 21:08 #2
men du kan ikke se billeder i skærmen... kun info
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 21:10 #3
det fandt jeg ud af ved at kigge på det link du lagde...

Så læs lidt grundigere næste gang :)

Men kameraet er skide dårligt.. du kan næsten ikke tage billeder indenfor medmindre der står en projektør og lyser hele hytten op!
udenfor er det glimrende (nogle gange)
Avatar billede holbek Nybegynder
10. februar 2003 - 21:11 #4
Nå ja men så prøv at tjekke firmaets hjemmeside så står der ikke noget direkte
Avatar billede holbek Nybegynder
10. februar 2003 - 21:12 #5
Har du et forslag til et anden billigt kamera, under 1000, krav at man kan se billederne på skærmen. og med blitz
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 21:14 #6
nej jeg har ikke særlig go' erfaring med digital kameraer så jeg kan ikke anbefale nogen
Avatar billede holbek Nybegynder
10. februar 2003 - 21:15 #7
DEt skal mest bruges til at tage "skøre" billeder af vennerne og sån, ikke noget med flotte panoramebilleder af Himalaya bjergene
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 21:18 #8
der kan du også bruge dette... Men kun hvis du tager skøre billede udenfor i det gode solskinsvejr :)
Avatar billede holbek Nybegynder
10. februar 2003 - 21:21 #9
Ja ok, men har du et digitalcam selv, eller kan du anbefale et billigt
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 21:24 #10
jeg har ikke et selv, og kan ikke anbefale nogen nej..
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 21:25 #11
men du kan jo spørge i en forretning eller lign
Avatar billede holbek Nybegynder
10. februar 2003 - 21:26 #12
Tror du selv at de vil anbefale et supperbilligt camera
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 21:26 #13
nej faktisk ikke :)
Avatar billede holbek Nybegynder
10. februar 2003 - 21:28 #14
Har du selv et kamera digitalt altså
Avatar billede chili17 Nybegynder
10. februar 2003 - 21:31 #15
Tjek siden her http://www.photoshop.dk/ der er et digital på 1 mill til under 1000 kr - hvorvidt der er skærm ??? - men der skulle være noget information her  http://akam.no/webshoper/webshoptesten_2001/distribusjon.html
Avatar billede holbek Nybegynder
10. februar 2003 - 21:35 #16
Jeg ved ikke??? ER det for dumt at bruge under 1000kr. når det bare er et "lale" kamera, for jeg for lidt kvali for pengene
Avatar billede chili17 Nybegynder
10. februar 2003 - 22:08 #17
hvis ikke det er til andet end "lala" og du ikke ved hvad andet du skal bruge et camera til ville jeg holde mig til engangscamera
Avatar billede holbek Nybegynder
11. februar 2003 - 22:27 #18
Jeg er faldet over dette kamera, hva siger i til det. Anmeldesen fra ItZone er jo kanon!!! og det koster kun 1049kr http://www.trust.com/products/frame-product.htm?artnr=13327
Avatar billede chili17 Nybegynder
12. februar 2003 - 00:51 #19
Ser da fint ud - og skærmen kan da sikkert bruges til at se om man har fået sit motiv med - 110 billeder i høj kvalitet på 8 mb, nok nærmere 16 i rimelig kvalitet - digitale zoom kan ikke rigtigt bruges til noget som ikke en pc kan.
Når det så er sagt er det sikkert et fint camera til prisen, såå hvis du skal have et digi uden at det må koste ret meget er det da helt sikker et bud
Avatar billede cgleerup Nybegynder
15. februar 2003 - 10:46 #20
Om kameraet er fint nok til dig er jo svært at bedømme, da det kommer an på hvad du skal bruge det til. Alt for mange går efter de helt vilde kameraer som leveres en helt vild kvalitet, men det er vigtigt at holde sig for øje hvad man skal bruge det til - da en almindelig "turist" sjælendt har brug for 4 megapixel.

Dermed sagt at du skal vurdere hvad de brug vil blive. Kameraet er sikkert noglelunde fornuftigt til mange, men hvis du vil erstatte dit alindelige lommekamera med et digitalt er dette, efter min mening, ikke det bedste valg for dig - der står:

Max Resolution: 1,31Mpixels / 1280x1024 / 320x240 AVI

Her anbefaler man normat at kommer op på 2,0 megapixel hvis man vil udnytte almindelig fotostørrelse, men principielt kan det kamera sagtens levere en ok kvalitet.

Sensoren - det vil sige den enhed som opfanger lyset og dermed er altafgørende for billedet er af typen CMOS og det er helt fint.

SÅ hvis du kan leve med en opløsning som er lige i underkanten af anbefalet, men som dog burde levere et rimeligt billedet, såfrem at specifikationerne holder - så tror jeg ikke at du finder et bedere bud, i hverfald ikke en laveres pris på nuværende tidspunkt.