Avatar billede _et Praktikant
10. februar 2003 - 18:55 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

opsætning af "Routing and Remote Access"

Jeg har en server på en ADSL med fast IP. Derpå har jeg en win2000 server, hvor jeg har et lille LAN bagved (Server har 2 netkort - 1.ADSL  2.LAN). Mit problem er at, efter jeg har sat serveren på, kan jeg ikke længre bruge Netmeeting på LAN. Så nu mangler jeg en der kan vejlede mig i hvordan jeg sætter "Routing and Remote Access" op så jeg kan bruge Netmeeting på computerne efter serveren.

( Der kan evt. gives flere point :- )
Avatar billede chrede Nybegynder
10. februar 2003 - 19:08 #1
jeg er bange for at du bliver nødt til at finde et andet routningssoftware end det som der er indbygget i w2k, jeg har selv bøvlet med messenger/ICQ fil og voice transmissioner gennem routning og remote access, og har aldrig fået det til at virke.

Der ligger en update til NAT på windows update, prøv og installere den hvis du ikke har gjort det!
Jeg har ikke selv rodet med det, efter updaten til NAT
Avatar billede iceman_martin Nybegynder
10. februar 2003 - 19:21 #2
du kan godt forwarde porte, hvis du sætter serveren op på følgende måde efter en ny installation:
control panel -> Network connections -> "dit interne netkort" og vælg "share internet connection". Der efter kan du samme sted i mappen ved siden af, forwarde porte til din interne maskine, så du f.eks. kan bruge netmeeting på den. Ellers brug softwaren fra: hhtp://soho.sygate.com
Avatar billede iceman_martin Nybegynder
10. februar 2003 - 19:22 #3
ups... skulle have været: http://soho.sygate.com
Avatar billede chrede Nybegynder
10. februar 2003 - 19:44 #4
iceman_martin >> jeg har prøvet samme løsning som du nævner for at få messenger til at køre voice gennem w2k serveren, og det virker altså bare ikke, og jeg ved også at microsoft har erkendt at det ikke kan lade sig gøre!
Avatar billede chrede Nybegynder
10. februar 2003 - 19:50 #5
microsoft messenger problemet:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;278887

Jeg tror problemet gælder for netmeeting ligeledes