Avatar billede /krag Nybegynder
10. februar 2003 - 18:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Digital kamera - hjælp med at ligge billederne ind!

Vidste ikke lige hvor jeg skulle ligge dette spørgsmål, men her kommer det:

Jeg har lånt et digital kamera nede fra min faders arbejde, og står med et problem: hvordan faen får jeg billederne ind? Her er lidt oplysninger:
Jeg har fået en "diskette" med hjem, som man skal proppe "filmen" ind i og derefter putte den i diskette drevet! Så burde det jo virke, men: man skal bruge et program til at ligge det ind, ifølge dem på arbejdet! Er der nogle som ved hva´ det er for et program eller har andre forslag?

Hvis det kan hjælpe, er det et Olympus digital kamera!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 18:31 #1
Hvilken model er kameraet ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 18:32 #2
Benyt dig evt af følgende: http://www.olympus.dk/digital/hotline.htm
Avatar billede /krag Nybegynder
10. februar 2003 - 18:32 #3
Der står: Model NO. C-3000 ZOOM DC 3V

Kan det hjælpe?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 18:34 #4
Tror nok jeg har fundet noget:
http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/downloads/downloads.cfm

Hvilket operativsystem bruger du?
Avatar billede /krag Nybegynder
10. februar 2003 - 18:35 #5
operativsystem? hvad er det lige?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 18:38 #6
Operativ system er windows 98/2000 eller hvad du nu lige bruger
Avatar billede /krag Nybegynder
10. februar 2003 - 18:45 #7
Bruger Windows XP!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 18:52 #8
Du skal bruge CAMEDIA Master 4.0
Avatar billede tmoller Nybegynder
10. februar 2003 - 19:19 #9
Den "diskette" du skal proppe "filmen" ind i hedder en Flash path, det er den du skal hente en driver til på http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/downloads/downloads.cfm
Avatar billede /krag Nybegynder
10. februar 2003 - 19:45 #10
Avatar billede tmoller Nybegynder
10. februar 2003 - 21:15 #11
Jo, type = Driver / Product = Flash path / OS = Win XP
Avatar billede /krag Nybegynder
11. februar 2003 - 12:31 #12
Det virker! Du er genial tmoller! Men, jeg kan jo desværre ikke give dig nogle point, da JacobClausen svarede på mit spørgsmål! Men, det var dig som hjalp mig til at få det til at virke.. mange tak!
Avatar billede tmoller Nybegynder
11. februar 2003 - 15:40 #13
Det er OK. Selv tak.