Avatar billede muggemand Nybegynder
10. februar 2003 - 14:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se harddisk

Jeg har lige installeret WinXp. Før havde jeg windows 2000. Jeg har en 120 gb harddisk som jeg har delt op i 2. Den ene bruger jeg til spilog programmer og den anden til windows. Efter jeg har installeret winXp kan jeg ikke komme ind på den ene af partionerne. De er begge NTFS, windows siger at jeg skal formatere den, er der ikke en måde man kan få den oprettet igen så man ik skal formatere ???
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 14:24 #1
Du kan slet ikke se den i "denne computer" ?

Har du prøvet at boote på en diskette og se om du kan se den der ?
Avatar billede muggemand Nybegynder
10. februar 2003 - 14:25 #2
Jeg kan godt se partionen, men kan ikke gå ind på den, så er det jeg for at vide jeg skal formatere....
Avatar billede muggemand Nybegynder
10. februar 2003 - 14:25 #3
Kan også fint se partionen i PartionMagic 8.0
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 14:28 #4
KOmmer den med nogen fejl når du prøver at komme ind eller viser den bare en blank disk?
Avatar billede muggemand Nybegynder
10. februar 2003 - 14:29 #5
E:\ er ikke tilgængelig.
Adgang nægtet.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 14:34 #6
Lyder mærkeligt, umiddelbart vil jeg sige at du skal prøve at lave en reparation af den, og se om det ikke vil hjælpe.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din indstalation (nyinstalation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye indstalation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Og nu fortæller den dig der er et syresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på R.
6:Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger
og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)
7:PS husk at have din CD-Key klar da denne skal bruges da det jo er en "nyinstalation" og under indstalationen skal du sætte
det hele op igen og her tænker jeg på netværk og dit tastatur + div.
Avatar billede muggemand Nybegynder
10. februar 2003 - 14:37 #7
Det har jeg også gjort, men det funker heller ikke :(
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 14:40 #8
hvor stor er kapaciteten på den disk du kan komme ind på ?
Avatar billede muggemand Nybegynder
10. februar 2003 - 14:42 #9
Selve harddisken er på 120 gb., den partion som virker hvor windows er på er på 30 gb, og den er på 80, selvom windows skriver den er på 0 byte
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. februar 2003 - 14:48 #10
Du må fra dos sørge for at få formateret den harddisk på 80 gb. Så vil du efterfølgende kunne benytte den.
Avatar billede muggemand Nybegynder
10. februar 2003 - 14:48 #11
Er der ikke en måde man kan redde den på, vil gerne undgå at skulle formatere
Avatar billede iceman_martin Nybegynder
10. februar 2003 - 14:53 #12
Det er muligt jeg kan hjælpe, men bliver nødt til at have nogle flere oplysninger.
1: Har du updateret til XP, eller har du lavet en komplet ny installation.
2: I tilfælde af en ny installation, hvordan har du så slettet/formateret partition 1?
3: Den partition der er installeret win 2000/XP på er det den første elller sidste partition? (du nævte nemlig spil/prog. part. som den første)
4: XP har et HDD program ligende PM 8.0 som "muggemand" nævnte, det finder du ved at gå i control panel -> administrative Tools -> computer manager. Her går du ned under folderen Storage -> Disk manager. Her kan du se type status og fejltolerance på de enkelte partitioner.
Skriv hvad status siger hvis du ikke lige selv kan se problemet.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 15:01 #13
Jeg havde samme problem, da jeg opgraderede fra 2000 til WinXP. En disk uden adgang til. Ummidelbart så det heller ikke ud som om der var fejl på.
Det jeg havde prøvet 1000 forskellige ting, satte jeg disken over i en anden Win2000 maskine. Gik ind under properties -> security - og fjernede alle brugere med forskellige retigheder.
Tilbage i XP maskinen - og så spillede det bare.
Avatar billede muggemand Nybegynder
10. februar 2003 - 15:01 #14
Den første parion ligger windows på
Den anden ligger programmer og spil på

Windows Disk Manager siger at disken er okay, jeg kan også se partionen men kan ik gå ind på den, siger adgang nægtet.
Jeg installere windows Xp som nu, vil jeg sige jeg opdatere ikke windows 2k
Avatar billede muggemand Nybegynder
10. februar 2003 - 15:05 #15
I skal alle have tak for hjælpen :))