Avatar billede kloge-aage Nybegynder
10. februar 2003 - 12:48 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvor ligger filen ?

Jeg har modtaget en mail, med en vedhæftet Excelfil. Jeg åbner filen direkte fra mailen, og arbejder i denne. Undervejs gemmer jeg filen adskillige gange, og tænker ikke videre over hvor den rent fysisk ligger. Jeg lukker min Excel, og kan nu ikke finde den redigerede fil. Men hvor ligger denne fil ?.
Avatar billede cdc Novice
10. februar 2003 - 12:50 #1
se under start - dokumenter
Avatar billede jkrons Professor
10. februar 2003 - 12:50 #2
I en eller anden Temp mappe. c:\windows\temporary internet files/contents  og så en undermappe
Avatar billede cdc Novice
10. februar 2003 - 12:51 #3
den er gemt i temporary internet files et sted, hvis du har navnet kan du bare søge efter den
Avatar billede jkrons Professor
10. februar 2003 - 12:51 #4
Undermappen varierer typisk fra gang til gang.
Avatar billede jkrons Professor
10. februar 2003 - 12:52 #5
men den kan have sære navne som UFZDSA2, AH5DTSR eller lignende "sigende" navne.
Avatar billede itognet Nybegynder
10. februar 2003 - 12:54 #6
åbn filen igen fra mailen.

i excel, vælg gem som... hiv ned i "Gem i" - der kan du se den fulde sti til hvor du gemmer dine temp filer.
Avatar billede jkrons Professor
10. februar 2003 - 12:57 #7
itognet-> Med den lille tilføjelse, at mappen sjældent kommer i den samme undermappe ved to åbninger. Det vil sige, at filen som en gang har været åbnet, er ikke nødvendigvis gemt i den mappe som vises næste gang den åbnes fra mailen.
Avatar billede itognet Nybegynder
10. februar 2003 - 13:02 #8
ups - enig. dog ville man kunne et niveu op, og finde den manuelt i de underliggende dirs.

Man kan også trykke egenskaber i menuen filer i excel og se hvor filen ligger.
Avatar billede jkrons Professor
10. februar 2003 - 13:05 #9
Enig igen. Men det kræver jo altså at den rigtige fil er åben. Altså den hvor alle rettelserne er gemt. Og det kan man kun, hvis man har fundet den i den rigtige mappe, evt. ved at søge efter den i hele Contents.
Avatar billede privaten Nybegynder
10. februar 2003 - 13:17 #10
fx.

C:\Documents and Settings\<bruger>\Local Settings\Temporary Internet Files\

hvor <bruger> er din userid på pcen
10. februar 2003 - 13:19 #11
Søg efter alle *.xls filer på.dit drev.

Placeringen afhænger af operativsystem i W2k/XP er det f.eks. C:\Documents and Settings\"bruger"\Lacale settings\Temp
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 14:56 #12
En lille negativ tilføjelse. Hvis du "bare" har sagt gem undervejs, medens du f.eks. har haft mailen med vedhæftet åben, og derefter lukker Arket, og derpå mailen, og siger nej til at gemme ændringerne i mailen, så forsvinder de versioner du gemte undervejs, da de hører til mailens ændringer. Sagde du ja til at gemme ændringerne i mailen, bør ændringerne være der, hvis du åbner den vedhæftede fil igen.

Det nemmeste og sikreste er som foreslået, at søge efter .xls filer på maskinens drev, og måske begrænse det til den dag du ændrede og gemte.
Avatar billede hcma Novice
10. februar 2003 - 20:40 #13
Start -> Søg -> Filer og Mapper -> søg på *.xls filer og vælg evt nogle kriterier, såsom dato o.s.v. for at snævre det ind.
Avatar billede sirtiger Nybegynder
19. februar 2003 - 12:14 #14
I Temporary internet files er der nok en mappe der hedder OLK93c. Det er her Outlook automatisk gemmer filer fra en mail.
Hvis du har gemt filen tror jeg nok den altid vil spørge om et navn, og så er den nok blevet gemt under noget andet