Avatar billede hullemanden Nybegynder
10. februar 2003 - 12:05 Der er 12 kommentarer

farvelaser laver stribe!

jeg har en brother 2400 farvelaserprinter, som laver en stribe på langs af papiret. den er ca 1 cm bred, og består af tynde vandrette streger. hvordan afhjælper jeg det?
Avatar billede coltman Nybegynder
10. februar 2003 - 12:11 #1
Hvis du er heldig er det bare støv, der enten sidder på fuderenheden, eller på farvespolerne. Rens dem og se ad (hvis du ikke allerede har gjort det)

Hvis du kan se på på din fuserenhed se på om rullerne (den blanke) har taget skade, eller om der sidder fastbrændt farve på. fjern farven forsigtigt, hvis du kan. Er den beskadiget, skal der købes en ny...
Avatar billede hullemanden Nybegynder
10. februar 2003 - 12:20 #2
er det den grønne blanke?
Avatar billede hullemanden Nybegynder
10. februar 2003 - 12:22 #3
den der blanke grønne som man kan rulle frem og tilbage på tandhjulene - det er vist et opc bælte - på den er der en fæl streg.... skal den være der, eller kan man være sikker på at det er den der skal skiftes?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2003 - 12:26 #4
Hvilke farver har stregerne?

Er du rigtig heldig, har du en defekt tonerpartron (i den farve, stregerne er selvfølgelig).

Er du mindre heldig, kan det være den lysfølsomme tromle eller Fuseren. Begge dele kan skiftes, men du undgår ikke at tage de forskellige enheder ud og undersøge dem.

Formentlig sidder der noget snavs/klister (labels?), som har sat sig på en valse, og som nu samler toneren. Er du meget forsigtig, kan du godt rense det af mekanisk. Du må ikke bruge opløsningsmidler.

Men en af valserne kan også være slidt igennem (ved en fejl - f.eks. en papirclips der er kommet ned og har ridset), og så er der ikke andet at gøre end at skifte enheden helt ud.

Gik stregen i øvrigt på den lange eller den korte led af papiret?
Avatar billede coltman Nybegynder
10. februar 2003 - 12:28 #5
Fæl streg? er det som om den riset ned i materialet? eller buler den op fra fra rullen? Hvilken farve har den?
Avatar billede hullemanden Nybegynder
10. februar 2003 - 12:36 #6
det er lissom ridset-AGTIGT NED i beltet. metal/sort farvet
Avatar billede hullemanden Nybegynder
10. februar 2003 - 12:41 #7
det er på den korte led af "folien"!
Avatar billede coltman Nybegynder
10. februar 2003 - 12:41 #8
Beklager men du kommer nok til at skifte den ud...
Avatar billede hullemanden Nybegynder
10. februar 2003 - 12:44 #9
men kan jeg være sikker på det er det? den koster jo 3000 og jeg vil nødig i købe den hvis det viser sig ikke og være det
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2003 - 12:46 #10
Du kan kun være helt sikker, ved at skifte den ud.

Vil du undgå ekstraomkostninger, må du sende den til reperation, hvor reperatøren påtager sig at overholde det tilbud han giver, ved undersøgelsen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. februar 2003 - 12:47 #11
På den anden side - var det ikke den der gav fejlen, har du så en reservedel til det tidspunkt den rigtigt fejler.
Avatar billede coltman Nybegynder
10. februar 2003 - 12:48 #12
Ole Madsen> Jeg er enig...