Avatar billede pilrik Nybegynder
10. august 1999 - 10:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Erstat farve

Hvis jeg har et objekt med en farve som jeg ønsker at erstatte med en anden farve som jeg har eksakt RGB kode på. Hvordan gør jeg det, således at også anti-aliasing tilpasses den nye farve?
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
10. august 1999 - 11:13 #1
Kan ikke lade sig gøre med antialiasing.
Avatar billede pilrik Nybegynder
10. august 1999 - 12:49 #2
Kan jeg erstatte en specifik farve med en anden specifik?
Avatar billede skovtrold Nybegynder
10. august 1999 - 13:05 #3
I menuen vælger du "Select" - "Color Range" og vælger med pipetten den farve du vil ertsatte. Omfanget kan du justere med "Fuzziness". Klik OK og farven er markeret. Derefter fylder du din selection med en ny farve.

/skovtrold
Avatar billede ma Nybegynder
11. august 1999 - 22:57 #4
Menuen 'select' - 'replace color'. Vælg med pipetten farven, der skal erstattes. Når du har valgt den, rod lidt med specielt 'fuzziness' indtil du har fundet den farve, du skal bruge. Fuzzy-funktionen kan du bruge til at justere omkredsen/omfanget af farveændringen... :o)
Avatar billede zane Nybegynder
08. september 1999 - 13:53 #5
Nope!

Du vælger dit objekt ud, og går derefter op i menuen "Image" ->"Adjust" -> "Hue/Saturation" Eller på dansk "Billede" -> "justering" -> "farvetone/mætning".

Her kan du nu justere farven præcist.