Avatar billede some0ne Nybegynder
10. februar 2003 - 05:01 Der er 22 kommentarer og
3 løsninger

søg i playlist i winamp3

Den funktion der var i Winamp 2.xx hvor man kunne søge i playlisten (mener det var  på , tasten på numpad).
Hvor er den henne i Winamp3?
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 05:10 #1
når du åbner winamp3 er der en menu hvor der nogen ikomer. tryk på det ikom hvor der er 3 cdére (media library) tryk så nedest i højre hjørne i det vindu der kommer frem hvor der står "add to library" og på "add files"

mvh kim
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 05:11 #2
ps. den anden version hedder winamp 2.81
Avatar billede alrua Nybegynder
10. februar 2003 - 06:16 #3
hvis det er "jump"-funktionen (på j-tasten) hvor man bare kan skrive og så finder den det, så har de fjernet den i version 3, hvilken er hovedgrunden til at jeg stadig bruger 2.x - der er godt nok en tilsvarende, men den involverer adskillige museklik og er meget mere besværlig at bruge (synes jeg i hvert fald) :D
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 06:35 #4
Det er virkelig træls at de har fjernet en af de bedste funktioner i programmet, kørere også stadig med WinAmp 2.81.
Ønsker du at komme tilbage til den gode gamle version, kan du hente den her: http://download.com.com/3000-2139-10144132.html?tag=lst-0-2
Avatar billede alrua Nybegynder
10. februar 2003 - 06:38 #5
ja - jumpfunktionen var (er) det fedeste! :D
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 07:02 #6
Helt bestemt. I den nye version 3, er der også et søgefelt forneden ved playlisten, men den laver bare en markering på den passende sang, men den springer ikke selv der ned, så man kan skal se og lede efter den - ikke smart
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 11:43 #7
hvad er det i snakker om??? så kender i ikke winamp3 ordentlig. jeg har begge programmer installeret. jeg har 1138 mp3 nr inden i winamp3 og jeg kan søge efter dem jeg ville høre lige som med "J-tasten" kunne du ikke finde ud af det jeg srev øverst??? men jeg ville da godt lige vise jer at man kan så jeg tager lige nogen prSc så i kan se det :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 12:14 #8
hot.shot >> lyder godt
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 12:55 #9
så har jeg fået lavet det. www.varmeskud.dk/winamp

med venlig hilsen kim

PS. giv lige et præ når i har set.
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 12:56 #10
hov glemte et 3 tal...

www.varmeskud.dk/winamp3

(siden er langsom da print screen billederne ligger på selve sidden)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 13:16 #11
hot.shot >> det har du ret i men funktionen lever alligevel ikke op til "j-funktioen", synes jeg i hvertfald ikke
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 13:24 #12
hvorfor syntes du så ikke det? her har du en bræder søgning. du kan søge efter gerner m.m forskellen er sådan set kun her at du søger i det samme vndue. i winamp2.81 kommer der et andet vindue op, og når du har søgt under en sang og trykket på den så skal du til det igen næste gang du ville køre en. f.esk du søger under kim larsen og høre en. når den er færdig skal du til at søge under kim larsen igen for at blive ved med at kun at høre ham. det skal man ikke winamp3 der bliver den i samme søgning hvor den så kun spiller kim larsen.

jeg har begge programmer. jeg bruger winamp3 til alt det musik jeg har på min HD. jeg bruger winamp2.81 når jeg har en cd jeg skal høre, da når man skifter til en anden cd i winamp3 (med det jeg har vist jer) sletter den ikke de sange fra den anden cd man hørte.
Avatar billede alrua Nybegynder
10. februar 2003 - 18:08 #13
fidusen med j-tasten er åbenbart gået dig forbi. Grunden til at j-tasten er så genial er at man slipper for at bruge musen!

I Winamp 2.x kan man bare trykke j, skrive en streng og trykke enter - så spiller den. Det kan godt være man kommer til at skrive det samme flere gange hvis man en sjælden gang vil køre samme kunster flere gange (sker ikke så tit for mig...). Men alt i alt er j-tasten klart overlegen i forhold til den dersens klamme søgefunktion i winamp 3 :D
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 20:22 #14
alrua -´du kan forstør teksten med "Ctrl" og "+" wllwe "-".
men ja den "f-tast" kan jeg ikke finde i winamp3 som der er i winamp2.81 men du kan jo evt. bare gå op og ned der hvor alle nr står...
Avatar billede alrua Nybegynder
10. februar 2003 - 20:25 #15
ja, det får jeg meget ud af når jeg har 700 numre...jeg beholder mit winamp 2.81 tak! winamp3 sux :/
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 20:32 #16
700 nummer... hmmn tja... det er jo så det om hvor meget du synstes det er... for mig der ville jeg nok sige at det det er ikke så meget igen... ;-)

hvis nu du kun er humør til at høre dansk top, tja hvordan ville du så kun finde den genre i winamp2.81??? det er jo så lige det???
men det kan man jo i winamp3.. :-)
Avatar billede alrua Nybegynder
10. februar 2003 - 21:07 #17
700 numre er for meget til at bladre igennem dem med piletasterne; det tager simpelthen for lang tid. Og det er det der er fidusen ved j-tasten: det går hurtigt! Jeg har ikke brug for at lave kategoriseret søgning på mine mp3-filer - jeg har alligevel ikke ID3-tags på dem allesammen. Derimod har jeg brug for hurtigt at kunne springe til en bestemt sang, og det er en mulighed winamp 2.81 giver mig med j-tasten og som er fjernet i winamp 3.
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 22:45 #18
det er smag og beha. når du ligger en cd ind på computeren så det bliver til mp3 så er der jo ID3-tags på alle sangene (dov ved nogen cd skal man være opkoblet til internettet samtidigt) og efter som du skriver at der ikke er det på alle dine mp3 nr må det være ulovligt musik :-o fy fy... koster dyrt at blive taget :-(
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 22:49 #19
some0ne - er der mere info du ville vide noget om? så må du da meget gerne spørge. men ellers ville det nok være sådan en rimelig ide i at lukke spm hvis du ikke skal havde mere info :-]

med venlig hilsen kim
Avatar billede alrua Nybegynder
10. februar 2003 - 22:52 #20
det er ikke ulovligt! nogle af mine ældre rips har jeg lavet med et program der ikke havde support for automatisk at hente tracksnumre ned - og så har jeg bare lige skrevet nogle titler ind...jeg er ret doven hvad det angår (som du måske har gættet), så jeg har sq ikke gidet at have orden i min samling :P
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 22:58 #21
someOne - syntes du skulle tage og få lukket en del af dine spm. tag evt. et kig her http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=some0ne&option=24 hvis du ikke ved hvordan du finde dine åbne spm kan du klikke her http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=some0ne&option=22

alrua - smiler... me to... men den gør det nu selv. bare ikke den når jeg ikke har internet forbindelsen i ( men det siger sig jo selv :-] )

men du/i må sove godt når i engang skal i seng ;-]
Avatar billede alrua Nybegynder
10. februar 2003 - 23:12 #22
ja, den gør det selv - men det har den jo ikke altid gjort...jeg har haft mine filer med mig fra ældre generationer af computere, dvs fra de gode gamle 56k-dage - og der er det jo ikke altid man lige har en internetforb. i nærheden når man skal rippe en cd ;)

jeg burde have været i seng for længe siden - så vi ses :D
Avatar billede varmeskud Praktikant
10. februar 2003 - 23:29 #23
nej det er rigtig... det var ikke lige den tid man brugte mest tid på nettet
men du må sove rigtig godt... hygge heyza
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. februar 2003 - 09:20 #24
har du fået svar på dit spørgsmål ?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. februar 2003 - 21:28 #25
brugeren some0ne deaktiveres hermed.

j/coadmin