Avatar billede lmdthel Nybegynder
10. februar 2003 - 02:52 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

kan ikke slette mappe efter virus angreb!!

Hi rødder..

Efter et virus angreb er der blevet oprettet nogle mapper :TAGGED BY, COM1, COM 1, efter min virus scanning har jeg fjernet følgende virus: nimda og exploit... men jeg kan ikke slette de ovenstående mapper, enten får jeg :wrong parameter, eller can'r read from disk...hvad gør jeg ??

///Thomas
Avatar billede summer Mester
10. februar 2003 - 06:21 #1
Er du virsusfri nu? Hvor ligger de mapper? Har du kigget i Registry, eller kørt Ad-Aware prg.
Avatar billede perhaps Nybegynder
10. februar 2003 - 07:42 #2
Burde kunne fjernes når du går ind fra fejlsikret tilstand. Men som summer også siger: Hvor ligger de filer? I virusscannerens karantæneområde? eller??
Avatar billede yeti Nybegynder
10. februar 2003 - 08:06 #3
Ofte kan du slette mapper og filer fra dos, hvis windows ikke vil lade dig komme til dem....
Avatar billede iceman_martin Nybegynder
10. februar 2003 - 09:20 #4
Har oplevet samme problem før, og "perhaps" siger noget rigtigt. Din virus scanner har med stor sandsynlighed, smidt viruserne i en karantæne istedet for at sleete dem direkte. Du bliver derfor nødt til at gå ind i dit virusprogram, og slette filerne fra karantænen. Du vil herefter være i stand til at slette mapperne, det har ihvertfald virket hos mig. (bruger Norton AV)
Avatar billede damm_ Nybegynder
10. februar 2003 - 11:30 #5
Du kan også lige prøve den metode jeg altid bruger:
Opret Ny mappe, træk de pågældende filer/mapper ind i Ny mappe, slet Ny mappe.
Avatar billede iceman_martin Nybegynder
10. februar 2003 - 15:00 #6
damn>> Lyder som om du får vius ofte :-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
10. februar 2003 - 15:14 #7
Når du har slette virus som er sat i karantæne, så gør følgende hvis du stadig ikke kan slette:
Gå i start - kør - skriv : msconfig - gå i fanebladet start.
Nu ligger her en masse programmer som starter op når du tænder din maskine. Flere af disse programmer er unødvendige, og nogle af dem kan være virus. Gå ud på denne internetside som kan fortælle dig om hvilke programmer som er hvad og om de skal fjernes. http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_full.htm
Avatar billede damm_ Nybegynder
10. februar 2003 - 16:41 #8
iceman martin>>> Det var nok mest ment som en måde, at slette filer og eller mapper, der sommetider kommer med en lignende melding. Jeg siger ikke at det helt sikkert er det, men det var da værd, at prøve først.
Venlig hilsen damm_
Avatar billede summer Mester
10. februar 2003 - 18:16 #9
Ja, nu mangler vi bare hovedpersonen (sp.-stilleren) på banen ;-)
Avatar billede lrd Nybegynder
10. februar 2003 - 19:21 #10
genstart din comp i fejlsikret(f8) find derefter de omtalte mapper så kan du nakke dem
Avatar billede perhaps Nybegynder
10. februar 2003 - 19:59 #11
Ird>Det var vist også det jeg sagde, men nogen gange kan det være godt at gentage.
Avatar billede summer Mester
10. februar 2003 - 22:40 #12
lmdthel !!! Er du ikke interesseret i hjælp ???
Avatar billede lmdthel Nybegynder
10. februar 2003 - 22:46 #13
sorry rødder...

I et forsøg på at løse mit problem med de SKOD mapper, så installerede jeg MCAfee på min 2K server hvilket resulterede i total server breakdown..så jeg har knoklet hele dagen på at re-installere serveren igen (fra scratch)..og jeg har først nu fået hul igennem..

Men derudover, filerne var ikke i karantæne men slettet..og det hjalp ikke..heller ikke at slette dem fra DOS, men nu er de s'føli væk *SS* en formattering *SS*
Avatar billede summer Mester
10. februar 2003 - 22:52 #14
Ja sådan kan det gå. Nå men så har du jo en helt "nyfødt" computer nu ;-)
Avatar billede lmdthel Nybegynder
10. februar 2003 - 22:57 #15
ja nu skal jeg bare finde en god firewall til min 2k server, nogle forslag ??
Avatar billede summer Mester
10. februar 2003 - 23:23 #16
Skal den være gratis, eller money?
Avatar billede summer Mester
10. februar 2003 - 23:26 #17
Jeg har i 2 år kørt med Zygate personal free:
http://www.simtel.net/pub/dl/53687.html Den har jeg været meget tilfreds med.
Avatar billede perhaps Nybegynder
11. februar 2003 - 07:40 #18
Anbefaler BitGuard som altid. Dansk og mellemting mellem en software og en hardware. Pris små 400,- kr, men du får noget for pengene kan jeg godt love og så kører den dejligt anonymt. Se mere her http://www.tryus.dk
Du kører så stealth på nettet.
Avatar billede lmdthel Nybegynder
09. maj 2003 - 10:25 #19
jeg lukker og slukker..
Avatar billede summer Mester
09. maj 2003 - 22:44 #20
En masse gode tips og så afviser du dem alle :-( Har ikke lige lyst til at hjælpe en anden gang.