Avatar billede zimbul Nybegynder
02. november 2000 - 13:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Internet deling på win2000 server???

Jeg er nybegynder med win2000 og i det hele taget arbejdet med server...

Hvordan konfigurerer jeg win2000 server til at dele internettet med klienterne.

Lige nu er serveren sat op som domain server.
Og klienterne logger på med statisk IP...(det virker trods alt)

Jeg kobler op med ISDN, og har forsøgt med share funktionen, men kan ikke få det til at virke...

Er det evt. noget med konfigureringen på klienterne???

Klienterne bruger IP adresserne 192.168.0.20 og op efter...Server er sat til 192.168.0.1

Håber der er nogle der kan hjælpe..Da jeg selv har forsøgt gennem længere tid uden held..
Avatar billede svein Nybegynder
02. november 2000 - 13:24 #1
Jeg har sat op ICS der hjemme med samme konfiguration som dig. Det er bare det at det giver problemer med navneopløsning når ICS er sat op på en DomainController (DC) med DHCP, DNS og WINS.

Du skal først og fremst sætte op ICS på en DC uden DHCP, DNS og WINS.

Hvis ikke det er en mulighed melder du lige tilbage, så kan jeg forklare den fremgangsmåde jeg har valgt!!
Avatar billede zimbul Nybegynder
02. november 2000 - 13:27 #2
Tak  jeg prøver når jeg kommer hjem i aften...
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. november 2000 - 13:30 #3
Køre du med IIS 5.0? *S*

Nu kender jeg ikke 2000 helt i krogen, men..

1. Log  in på serveren

2. Højre  klik på \"network neighborhood\" (Andre computere og vælg \"Properties\" (Egenskaber)

3. I \"network\" (Netværk) vælges fanebladet \"Protols\" (Protokol).

4. Her makeres på \"TCP/IP\" (TCP/IP protokol), og der vælges \"Properties\" (Egenskaber).

5. Vælg faneblandet \"IP Adresser\"

6. Under \"Adapter\" makeres netkortet (Intel (R) PRO/100+ Management Adaptor).

7. Der skal være makeres i \"Specify an IP Adresse\" (Angiv IP adressen).

Dette burde virke eller give dig iden til det, men opsætningen og eks. netværkskortet er ikke nødvendigvis det samme :o)

Held og Lykke
Avatar billede zimbul Nybegynder
02. november 2000 - 13:32 #4
Også tak til dig..Forsøger også denne mulighed i aften...
Avatar billede svein Nybegynder
02. november 2000 - 14:24 #5
bacardil>
Hvad mener du?? Hvad er det du vil sætte op og på hvad for et styresystem?
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. november 2000 - 14:26 #6
Ip adressen ;o)
På den tidligere vers. af win2k server
Avatar billede zimbul Nybegynder
02. november 2000 - 14:31 #7
Lige nu kører jeg med win200 server, sat op som domain server...
Jeg har installeret IIS, men hvilken version ved jeg ikke. Jeg har heller ikke konfigureret noget i den endnu.
Vil på et tidspunkt lave noget intranet.
Men mit spørgsmål lyder på internet deling.
IIS og internet deling er vel 2 forskellige ting?? eller er der noget jeg har misforstået??
Avatar billede zimbul Nybegynder
03. november 2000 - 14:10 #8
svein>>>Jeg har forsøgt det du skrev, men kunne ikke få det til at virke..
(sikkert mig der er en knold)
Du må meget gerne beskrive din fremgangsmåde (helst på børenhaveklasses niveau..He he...)
Avatar billede zimbul Nybegynder
14. november 2000 - 12:41 #9
Så fik jeg det endelig til at virke....
Svein...det var med dit forslag som udgangspunkt jeg fik det til at virke, så du får alle pointene..
Avatar billede zimbul Nybegynder
14. november 2000 - 12:42 #10
Hermed er dette spørgsmål lukket....